Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2015, 21:08   #57
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zou het kunnen dat een milde vorm van achterlijkheid de oorzaak is van dat ongenuanceerd interpreteren van de Koran? Bepaalde passages in het OT laten ook weinig aan de verbeelding over:

(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

(Jeremia 13:15) En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, dat Ik hen niet zou verderven.


Hoe zou dat toch komen dat christenen en joden al eeuwen weten dat men dat niet letterlijk kan/mag interpreteren, maar moslims niet? Ik zal het u zeggen: moslims staan religieus 500 jaar achter, zo simpel is het. De Verlichting heeft bij hen nog geen ingang gevonden. Er is niks mis met kinderen religieus op te voeden, maar wat is het nut van Koranscholen waar kinderen hersenloos koranverzen leren opdreunen: je zou van minder iets mentaal overhouden. Pure indoctrinatie is het.



Dat snotneuzen na 3 generaties immigratie nog steeds op straat rondhangen en het verdommen van naar school te gaan en minstens een deftige stiel te leren heeft geen ene reet te maken met socio-economische factoren. En als er al socio-economische factoren meespelen, hoe komt het dan dat alleen moslims daardoor getroffen worden?

Mijn adagium in het leven is: kwaliteit komt altijd bovendrijven, ongeacht huidskleur,religie of geslacht.
Wapper, denk je echt dat je met termen zoals 'snotneuzen', 'achterstaan' enzovoort je mensen dichter bij elkaar kan brengen?

Laatst gewijzigd door Tomas : 12 januari 2015 om 21:16.
Tomas is offline