Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2005, 19:56   #67
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Iemand buitensmijten omwille van zijn overtuiging is discriminatie. Maar eenprivé-persoon moet het kunnen.
De vakbond moet het recht hebben een VB'er buiten te smijten, een VB'-baas moet het recht hebben een blokbasher eruit te zwieren.

Ik ben niet degene die een centrum voor discriminatie heeft opgericht en het met hand en tand principieel zit te verdedigen. Maar als discriminatie niet mag, dan behoort dat wel vor iedereen te gelden, niet selectief.
Ik heb helemaal geen probleem met een werknemer die van het VB is, zolang hij de job maar doet waarvoor hij is aangenomen en voor de rest zijn kop houdt.

In die context moet je ook het schoolonderwijs zien. Jonge mensen worden opgevoed om sociaal met elkaar om te gaan. Teamgeest in de maatschappij aanmoedigen is belangrijker (voor alle mensen) dan mensen die er voor pleiten om mensen in aparte vakjes te stoppen en ze zeggen met wie ze mogen omgaan en met wie niet, wie eerst een job mag krijgen, een huis of een sociale uitkering, eigen volk eerst enz. Het VB pleit al jaren a-sociaal gedrag en dat mag best aangeklaagd worden in het onderwijs, want het ondermijnt de maatschappij en de economie ten koste van onze welvaart en die van iedereen. Iedereen vaart er uiteindelijk wel bij, zelfs de leden van het criminele Vlaams Blok.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 26 oktober 2005 om 19:57.
thePiano is offline