Los bericht bekijken
Oud 23 april 2019, 13:23   #32
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Een soort van positieve discriminatie dus? Of wilt u een hele hoop studiebeurzen erbij creeëren?
Waarom niet? Dat is ontwikkelingshulp die echt resultaat heeft. (tenzij ze allemaal hier blijven, maar in dat geval profiteert ons land ervan, dat is natuurlijk niet de bedoeling van ontwikkelingshulp)

Zoals U weet ben ik geen grote fan van het Angelsaksische systeem. Maar een ding hebben ze goed begrepen, namelijk brains aantrekken voor over de hele wereld.
Dat hebben ze hier dan weer niet goed begrepen, ze zien een zwarte of bruine en denken oeioei hij zal m'n portefeuille stelen of leeft van het OCMW. Terwijl sommigen hier hersenchirurg, kernfysicus, ingenieur, etc. zijn en veel meer bijdragen aan onze economie dan de gemiddelde Belg.

Dat is iets dat ik begrepen heb uit die reportage in Denderleeuw. Veel Vlamingen die geïnterviewd werden zitten hele dagen op café, kunnen geen AN of Frans spreken en zijn amper geletterd.
Veel Afrikanen (niet allemaal natuurlijk) zijn universitair geschoold en hebben een goede job in Brussel.
Ik merk ook in Afrika (Kenia) dat mensen over het algemeen niet dom zijn en zeer inventief. Moet ook wel om daar te overleven.
Men heeft het over luie negers maar in Kenia werken de meesten die een job hebben meer dan 12 uur per dag, 6 op 7. Daarenboven staan ze ook nog eens uren in de file of lopen ze naar hun werk, soms leggen ze dagelijks een marathon af gewoon om op hun werk te raken (niet voor niets winnen Kenianen steeds elke marathon). Dat werk is dikwijls zeer arbeidsintensief.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 april 2019 om 13:32.
tomm is offline   Met citaat antwoorden