Los bericht bekijken
Oud 22 april 2017, 07:36   #79
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat kan tegenvallen. Ik ben nog nooit in Thailand geweest, ttz niet dichter dan Penang. Ik heb daar mensen gezien die 7 dagen op 7 moesten werken om rond te komen. Het ziekenhuis was bv bijna gratis....maar eenmaal buiten het ziekenhuis: noppes. Nul, komma nul vervangingsinkomen.

Thailand is misschien beter. Dat weet ik niet. Maar ik heb wel kennissen op bezoek gehad uit Bangkok. Geen onbemiddelde mensen. In tegendeel. Maar madam deed niet liever dan in onze veranda, genieten van haar vrije moment. Ze zei dat dat zowat de eerste vrije dagen waren die ze in tientallen jaren gehad heeft.

Genieten? Als je daar niet naar toe gaat met een goed Belgisch (pré-)pensioen vrees ik dat je heel snel spijt gaat krijgen van je beslissing. Belgen die in Azië gewoond en gewerkt hebben kijken met heel andere ogen naar ons land. Die beseffen hoe goed wij het hier hebben.....Alhoewel iedere dag meer dan 30 graden en een zwembad ter beschikking ook niet te versmaden is.
Voor niet al te lange tijd a.u.b.
Dat van iedere dag 30 tot 33 graden gaat na een tijdje een normaal mens uit de +vijftigste breedtegraad 'De Schoof Zijn Kloten uithangen'.
365 dagen per jaar zonder verandering van seizoen is stukken minder aangenaam dan men in uw streken zou kunnen denken. Ge kunt me op mijn woord geloven.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 april 2017 om 08:03.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden