Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2019, 21:47   #127
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Grensnut = marginal utility.

Ik heb U de definitie ervan gegeven (ja, op wiki). Dat wil dus zeggen dat hoe meer je van die stof gebruikt, hoe meer nut je hebt, en dat als je al 1 miljard kilo ervan hebt, is de volgende kilo nog altijd even nuttig als de eerste die je had.
Ge snapt er niks van. Leest er eens wat over. grensnut is bvb niet van toepassing op een miljard kilo. er zijn vele websites waarin dat uitgebreid wordt uitgelegd. Uw vergelijking bvb. een glas water en een zwembad water, daar gaat niet op.

Ik heb u dat al eens uitgelegd ivm de entropie, darwinisme en de quantummechanica. Ook hier moet ik hetzelfde zeggen: TRUST ME, ge snapt er niks van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een verslaving komt gewoon van een gedragsstoornis, die zo is, dat men een compulsief gedrag ontwikkelt om een aangename stimulus terug te bekomen, zonder rekening te houden met andere overwegingen van nadeel van dat opzoeken van die stimulus
een gedragstoornis is een containerwoord dat alles en niets betekent.
Waarom is die gedragstoornis er?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Maw, er zijn psychotrope stoffen die U inherent verslaafd maken.
Weeral blablabla. Ge schrijft: verslavende stoffen veroorzaken verslaafdheid. JAAAA! dat wéten we!

maar waarom??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar je kan verslaafd worden aan elke aangename stimulus. Stoffen die dus voor een aangename stimulus zorgen, kunnen dus, evenals gelijk welke andere activiteit die voor een aangename stimulus zorgt, verslavend werken. Zoals gokken, neuken, en video spelletjes spelen.

Maar een ve........
Op dit punt ben ik in't slaap gevallen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden