Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2005, 08:26   #10
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
6 en last but not least, al die heisa over zwarten en witten, wanneer men de aantallen aan beide zijden telt, de echten, niet al die witten die na de oorlog van onder de keien kwamen gekropen, dan gaat het in verhouding tot de bevolking nog altijd maar om een handvol mensen
Wel wel, de typische onzin die in extreemrechtse middens leeft, wordt hier weer eens op bijzonder simplistische wijze geëtalleerd. Maar de cijfers spreken uw conclusies tegen mijn beste collaboratie-verheerlijker. 60.000 Belgische onderdanen stierven onder het oorlogsgeweld waarvan (afgeronde cijfers) 25.000 joden, 14.000 'witten' verzetsstrijders kwamen om, 1.500 collaborateurs werden omgelegd door het verzet en inderdaad een 'handvol' zwarten kwamen om tijdens de straatrepressie van sep 1944 en de tweede golf van mei 1945 zeggen en schrijven ongeveer 100 personen in de twee periodes samen. 115 Nederlandstalige collaborateurs werden terechtgesteld na de oorlog en 56.000 Belgen (nederlandstaligen en franstaligen samen) werden veroordeeld. Met de Wet Vermeylen van 1961 hadden de meeste spijtoptanten eerherstel verkregen. Was uw vader zaliger een spijtoptant of zoals bv SS'rs Tony Van Dijck iemand die nog steeds Mijn Eer is Trouw blijft roepen?


Bron: http://www.verzet.org/content/view/323/0/[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 09-10-2005 at 09:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
6 en last but not least, al die heisa over zwarten en witten, wanneer men de aantallen aan beide zijden telt, de echten, niet al die witten die na de oorlog van onder de keien kwamen gekropen, dan gaat het in verhouding tot de bevolking nog altijd maar om een handvol mensen
Wel wel, de typische onzin die in extreemrechtse middens leeft, wordt hier weer eens op bijzonder simplistische wijze geëtalleerd. Maar de cijfers spreken uw conclusies tegen mijn beste collaboratie-verheerlijker. 60.000 Belgische onderdanen stierven onder het oorlogsgeweld waarvan (afgeronde cijfers) 25.000 joden, 14.000 'witten' verzetsstrijders kwamen om, 1.500 collaborateurs werden omgelegd door het verzet en inderdaad een 'handvol' zwarten kwamen om tijdens de straatrepressie van sep 1944 en de tweede golf van mei 1945 zeggen en schrijven ongeveer 100 personen in de twee periodes samen. 115 Nederlandstalige collaborateurs werden terechtgesteld na de oorlog en 56.000 Belgen (nederlandstaligen en franstaligen samen) werden veroordeeld. Met de Wet Vermeylen van 1961 hadden de meeste spijtoptanten eerherstel verkregen. Was uw vader zaliger een spijtoptant of zoals bv SS'rs Tony Van Dijck iemand die nog steeds Mijn Eer is Trouw blijft roepen?


Bron: http://www.verzet.org/content/view/323/0/[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
6 en last but not least, al die heisa over zwarten en witten, wanneer men de aantallen aan beide zijden telt, de echten, niet al die witten die na de oorlog van onder de keien kwamen gekropen, dan gaat het in verhouding tot de bevolking nog altijd maar om een handvol mensen
Wel wel, de typische onzin die in extreemrechtse middens leeft, wordt hier weer eens op bijzonder simplistische wijze geëtalleerd. Maar de cijfers spreken uw conclusies tegen mijn beste collaboratie-verheerlijker. 60.000 Belgische onderdanen stierven onder het oorlogsgeweld waarvan (afgeronde cijfers) 25.000 joden, 14.000 'witten' verzetsstrijders kwamen om, 1.500 collaborateurs werden omgelegd door het verzet en inderdaad een 'handvol' zwarten kwamen om tijdens de straatrepressie van sep 1944 en de tweede golf van mei 1945 zeggen en schrijven ongeveer 100 personen. 115 Nederlandstalige collaborateurs werden terechtgesteld na de oorlog en 56.000 Belgen (nederlandstaligen en franstaligen samen) werden veroordeeld. Met de Wet Vermeylen van 1961 hadden de meeste spijtoptanten eerherstel verkregen. Was uw vader zaliger een spijtoptant of zoals bv SS'rs Tony Van Dijck iemand die nog steeds Mijn Eer is Trouw blijft roepen?


Bron: http://www.verzet.org/content/view/323/0/[/size]
[/edit]
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 oktober 2005 om 08:27.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden