Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2003, 15:59   #22
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Totaal verkeerd. De reden waarom Nederland niet heeft getekend is dat ze tussen twee regeringen in zitten, en men geen beslissingen wilt treffen welke eventuele toekomstige coalitiegesprekken zouden kunnen bemoeilijken (aldus Benk Korthals , minister van defensie).
Ja, daar heb je gelijk in, ik heb zoiets opgevangen. Voor mij telt enkel het resultaat: er is niet getekend. Niettemin, en dat geef ik toe, gaan de Amerikanen ons met alle mogelijke middelen dwingen tot die oorlog.
Ze beweren bewijzen te hebben, maar ze laten deze nog wel een weekje wachten, want stel dat ze op niks trekken, dan zijn hun troeven gelijk verspeelt. Nee, mij maak je niks wijs. Ze maken gebruik van de vertwijfeling die heerst in *afwachting* van de zgz. bewijzen om een bres te slaan in de anti-oorlogscoalitie. Allemaal strategie. En inderdaad, Bush zou in feite niet anders dan gezichtsverlies lijden als hij nu zou terugkrabbelen, dat kan hij zz niet permitteren, maar voor zowel hem als zijn collega Blair staat er daarna veel op het spel. Als Al Qaeda het hen moeilijk maakt (want ze zoeken het zelf met zo'n oorlog) of ze raken in nesten in Irak, wel, dan gaan ze een zware verkiezingsnederlaag tegemoet. Labour opgeofferd in Engeland voor een oorlog, wel alle mensen!

Citaat:
Frankrijk en Duitsland hebben geprobeerd om even te tonen wie hier de baas is in Europa, en dat is faliekant mislukt. Ondertussen zegt Frankrijk ook al dat het geen Veto gaat gebruiken mocht de VN een nieuwe resolutie stemmen om Irak aan te vallen (aldus David Malone van International Peace Academy).
Neen, Chirac zal niet zomaar wijken. Daar ben ik zeker van. Frankrijk heeft heel wat te verliezen. De Amerikanen gaan aan Frankrijk eerst een stukje van de koek moeten beloven die ze daar in stukjes gaan hakken in t Midden Oosten. Iedereen is volop aan het watertanden, maar de Fransen houden gewoon aan een lekker lang apéritief.
Daarmee is dus niks gezegd he. Fransen hebben vetorecht en China, tja, misschien kunnen ze die samen met Rusland nog flink wat dollars toesteken en dan ja, dan staat Frankrijk geïsoleerd. Maar het is in feite wel triestig voor Europa, de huidige gang van zaken, die aantoont dat Franse belangen nog altijd niet worden aanzien als Europese.
Citaat:
De andere 'grote' landen in Europa : Spanje, Groot-Brittanie en Italie hebben de brief dus onvoorwaardelijk ondertekend. En samen met hen ook nog Portugal, Tsjechie, Polen, Denemarken en als ik mij niet vergist, ook nog Hongarije.
Belgie is niet eens gevraagd.
Wij zijn gewoon onbestaand.
Wat wil je, België is een bufferstaatje voor Frankrijk op dat vlak.
Citaat:
Dikke Lowie roept en tiert, Den Bout gaat de Navo sabotteren (of zoiets), maar niemand luistert naar hen. Want ondertussen gaan de V.S. gewoon door met Amerikaanse wapen- en troepentransporten via Antwerpen, en wordt er traag maar zeker een coalitie met bijna alle Europese landen gevormd.
Dat is niet meer of niet minder dan de Amerikaanse propagandamachine die hier op ons losgelaten wordt en voor bepaalde stukken geïntegreerd zit in onze samenleving, in de media, e.d.
Ik laat mij daar *niet* door beïnvloeden, mr. Anton.
Citaat:
Of hoe ik gisteren op tv hoorde: Louis Michel is als een muis die naast een horde olifanten piept.

De zielepoot.
Tja, geen wonder dat die man af en toe van zijn stok zwijmelt: hij wil zich voor iedereen in de electorale belangstelling werken, maar dat is schier onmogelijk. Pim Fortuyn heeft aangetoond dat er met charisma iets aan de hand is: je hebt t of je hebt t niet. Als ik dan respectloos hoor spreken over "dikke lowie", dan stel ik vast: hij heeft t niet. Wat jammer voor iemand die zo zijn best doet: na de kruistocht tegen extreemrechts, plots de kruistocht voor een "prille democratie" en daarna zou hij dan anti-oorlog zijn, hoewel ik denk dat hij ook daarin 2 gezichten heeft. En misschien gewoon liever vriendjes blijft met de Fransen, niet meer of minder.

Mijn advies: Verzet u allen tegen de oorlog, op vreedzame wijze, het is niet omdat de Yanks in naam van de vrijheid over de Irakezen heenrollen, dat wij niet vrij mogen zijn. Zijn zijn zo vrij, wij ook. Leve de vrijheid!
(en kom niet af met economische of militaire chantage, want dan hoop ik dat ge u verslikt in uwen big Mac)
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden