Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2018, 11:43   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De manier waarop er tegenwoordig met de zee wordt omgegaan is gewoon om misselijk van te worden. De plastiek-rotzooi zit overal.

Elk jaar volg ik met veel belangstelling het BBC-programma Springwatch. De Britten zijn echte meesters in dergelijk soort natuur-reportages. Een van de medewerkers bevond zich vlakbij een eiland voor de Noord-Schotse kust waar zeer veel Jan van Genten nestelen. En de plastiek vervuiling was ook tot daar doorgedrongen. Deze zeevogels duiken zeer vaardig vanop een hoogte van zowat 15/20 meter de zee in om vis te vangen. Eén van hen zat geplaagd met een stuk plastiek visnet om de hals. Een andere vloog zelfs rond met een stuk plastiek zak over zijn kop.
Dat is echt niet nieuw hoor want dat is al jaar -en dag aan de gang dat zeeën/oceanen ware stortplaatsen zijn voor plastiek en ander afval.

De laatste tijd is het terug een beetje boven water gekomen dat het de spuigaten uitloopt dat soort van stortplaatsen en men er eigenlijk weinig of niets aan weet te doen of er een geldige oplossing voor weet te vinden om dat probleem de kop in te drukken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 juni 2018 om 11:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden