Los bericht bekijken
Oud 23 september 2018, 10:55   #677
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Gij vindt de culturele verschillen niet belangrijk? Ik wel. Ik acht die zeer belangrijk. Kijk, wat nu benoemd wordt als "Vlaanderen" zijn de provincies West- en Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg en Noord-Brabant. Welnu, ik heb zo'n voorgevoel dat, wanneer België ooit zou splitsen onder Bart De Wever, het gevolg daarvan zou kunnen zijn dat het tegenwoordige "Vlaanderen" ook zal splitsen. Waarom? Omdat BDW en heel zijn partij teveel zullen willen te zeggen hebben in dat Vlaanderen. Oost- en West-Vlamingen zien Antwerpen helemaal niet als "Vlaanderen" en de wrevel zou wel eens zo groot kunnen worden dat zij zich gezamenlijk afsplitsen van de rest van het huidige Vlaanderen. Ik vind de regeerstijl van Bart De Wever en zijn partij gewoon rampzalig voor het Nederlandstalige deel van België. Naar mijn gevoel zaait hij teveel verdeeldheid onder het volk.
Voil?*! En laat de reacties op deze mening van mij nu maar binnenkomen!
Niet alleen hebt ge hierop niet gereageerd:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=647
maar ge hebt het zelfs niet eens tegoei gelezen.

Anders zoudt ge weten dat dat ik niet ben voor een splitsing van België want dat dat neerkomt op een nog verdere desintegratie der Nederlanden.
Ge trapt dus weer de bal naast het doel.
Het is dus niet bij mij dat ge moet komen janken over BDW.

Ge gaat ook helemaal niet in op wat ik stel in mijn vorige post, nml. dat een zekere "kulturele verscheidenheid" ook aanwezig is in onze buurlanden, maar dat ik tegelijkertijd vaststel dat dat daar het samenhorigheidsgevoel niet in de weg staat.
Mijn punt is dus dat ik geen redenen zie waarom dat wel het geval zou moeten zijn in de Herenigde Nederlanden zoals ik dat voorsta. In de plaats daarvan begint ge over een hypothetische de splitsing van België en BDW...

Op die manier diskwalificeert ge uzelf als een waardige en gedegen gesprekspartner die ongericht en wild om zich heen trapt, te vergelijken met het getier in de dorpskroeg. Maar goed, dat was anderen hier ook al opgevallen...
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 september 2018 om 11:21.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden