Los bericht bekijken
Oud 20 april 2018, 11:07   #127
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Een onterechte veralgemening, ik weet het wel.

Maar vandaag las ik in de krant dat een 44 jarige pastoor meisjes heeft misbruikt.
Vorige week dat een 39 jarige pastoor een puber van 17 had misbruikt.

Anyway, het punt is dat ik al jaar en dag lees dat het aantal nieuwe pastoors bedroevend klein is. Dit jaar was er 1 afgestudeerd dacht ik.
Nu, gezien de leeftijd van 2 hogervernoemden, zijn die ook niet afgestudeerd in een klas van 20 pastoors.

Het zou me verbazen dat er meer dan 1 39 jarige pastoor is in Belgie. Waardoor zijn volledige klas uit pedofielen bestaat

Heeft er iemand leeftijdsstatistieken van pastoors?
Drogreden.

Het artikel "Brave pastoor raakt geen kinderen aan" haalt de krantenkoppen niet.

Er zijn 589 gemeenten en dus minstens evenveel pastoors. Het is niet omdat er 10 pastoors in de krant staan die kinderen misbruiken dat ze allemaal zo zijn. Pastoors worden ook harder geviseerd, komen makkelijk in de krant (het lokt lezers en brengt abonnementen op), dus gaan ze hier veel meer artikels over schrijven. Soms meerdere artikels over dezelfde man. Soms berichten van jaren geleden, enz...

Wat ik wel denk is dat er op het onderwerp (dus: praten over) kindermisbruik (helaas) nog steeds een soort van taboe heerst en ook doofpotoperatie door de plegers... en dat het achter de schermen veel meer voorkomt dan dat we zouden willen. Kinderen zijn submissief aan hun geweldplegers. Ze mogen enkel hun mond openen als hun dat gevraagd wordt... Ze zijn stil, schamen zich en zouden het verdomme van de daken moeten schreeuwen. Maar roepen is stout en we moeten braaf zijn en luisteren!... schrijnend vind ik het.

Ook hierdoor lijken er veel pastoors te zijn die zich aan dit misdrijf vergrijpen, terwijl dit in werkelijkheid maar een klein percentage is. Ik denk dat de meeste pastoors het goed voor hebben voor kinderen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden