Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2015, 13:05   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik geef u 99% gelijk: China en België lijken vrij hard op mekaar, alleen is het hier nog wat hypocrieter omdat men hier beweert dat hier vrijheid is, terwijl wij slikken wat de media ons vertellen (en vele kranten behoren tot dezelfde groep en er zijn veel minder tegenstellingen, ik zie vaak hetzelfde artikel in verschillende kranten opduiken) maar zeggen dat er in China vrank en vrij gesproken en geschreven kan worden vind ik klinkklare onzin en ik vind het ook geen goed idee om het extreem-linkse China als voorbeeld te nemen.
China is een land in opmars en vergelijk dat met de gouden jaren van Vlaanderen; toen mocht er hier, naar ons gevoelen, ook vrank en vrij gesproken en geschreven worden en dat stimuleerde de bevolking om goed en hard te werken. Waarover werd er gesproken??? Over onze vooruitgang natuurlijk. Waren er wel wat ijkele punten, maar die verdwenen in onze vooruitgang te danken aan de werkzucht van de Vlamingen... Idem in China nu...
Vanaf wanneer begon het gevoel dat we niet (meer) vrij waren en dat in feiten we bij de neus genomen werden??? En op welk vlak voelden we ons meer en meer vast zitten??? Ging dat niet over de financieën en de Belgische schuldenberg, waar (hoe je het ook wil draaien of keren en zelfs wilt verzwijgen) waar de francofonie niets aan wilden doen...

Inderdaad wij mochten werken en hard zo lang ze daarboven ons geld maar konden innen; maar nu, nu komen ze ons zelf vertellen dat de Vlamingen te lui zijn om te werken, dat ze vadsig geworden zijn, dat ze egoïstisch geworden zijn, dat...dat...dat...
Nu wordt onze mond gesnoerd en moeten we zwijgen en moeten we braaf ondergaan wat de grote linkiewinkies ons als het algemene goed voorhouden... Nu voelen we dat al dat democratisch gedoe alles behalve democratisch was, maar wel van bovenuit heel goed uitgekiend is en was...
marie daenen is offline