Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2018, 15:39   #42
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Ge had maar mijn link moeten openen!
https://collateralmurder.wikileaks.org
Ik denk dat deze beelden de echte reden zijn waarom Assange moet boeten. Een illegale oorlog ontketenen en er dan nog een slachtpartij van maken!
Dit is een eyeopener van jewelste!
Eigenlijk zouden deze beelden verplichte kost moeten worden op school (6de middelbaar).
Beter van niet; in mijn 1 brugklas middelbare school moesten wij verplichte kost zien over apartheid in Zuid Afrika. Dit van leerkrachten.

Negers waren de vuilnisman en kieperden de grote afval bakken van de blanken (villa eigenaren) in de vuilniswagen. Tot een negertje een flesje liet vallen op de grond en gewoon doorging met zijn job. Onze (collectieve) reactie naar de leraar was 'hey hij laat wat vallen; haha, dat mag niet, terug jij'. Tot afgrijzen van de leerkracht.

Eenmaal schooldag afgelopen en fietsend of met de trein naar huis droomden wij van zo'n bestaan in Zuid Afrika. Wonen in een grote villa, stel eens voor.. **

**OFF TOPiC Dat die ene fles, verlaten in het villa park, na wegrijden van die vuilniswagen, door die zelfde neger gevuld kon worden met benzine +watje + aansteker; dat kwam dus weer niet in ons op (...)


Wat dan wel: Laat kinderen van jongs af aan machines uit elkaar en elkaar halen; ergo zelfstandig leren nadenken, in plaats van uit een boekje; groepsprocessen van bijen, mieren en termieten bestuderen. Er zijn verbanden te trekken mensen. Mieren bestaan per soort in verschillende gedaante met ieder hun eigen taak.

Zo ook bij de mens. Alleen verschilt de mens deze insecten dat er iets van een onzichtbare macht is. Dat maakt ons ook zo interessant.

In Suriname zijner in het binnenland analfabete 'machthebbers' in het ruimste zin des woord, het enige wat deze mensen kunnen is het finetunen van macht, deze worden weer ondersteund door de onzichtbare macht; dit zijn geletterde vrouwen en mannen in kaki uniformen met (grote) petten en de nodige strepen of sterren op hun schouder; deze worden ook weer ondersteund door een andere onzichtbare macht..

Als je maar genoeg een bijenkolonie bestudeert, de wandel en gangen van bladmieren volgt en verdiept en enige technische achtergrond hebt -oplossingsgericht denken in plaats van eindeloos doorzeuren waar bijvoorbeeld juristen en theologen goed in zijn - dan zie je die patronen van gedrag en informatiestromen ook bij onze eigen soort terug.

Dit is de kern zelfstandig nadenken, denk ik.

Wat je met zulks bagage doet is aan u. Het bijstellen van de 'lens' maakt dat onder andere het het identificeren van de stenografen der machthebbers, schoolvissen - waaronder idioten die erop kicken een landgenoot die in den vreemde in het gevang zit - steeds scherper wordt.


To the point; 12/ 13 jarige moeten hun leerkracht aldus ge het verplichte 'nummer collateralmurder' zien. ------Ik meen hierin een deja vous te verwachten van 'in mijn tijd'. NIET DOEN !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2018 om 16:06.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden