Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2019, 22:11   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik ken dat gewelddadig wereldje persoonlijk niet. De islam is eigenlijk een tamelijk vredevolle religie. Een vrouw slaan mag enkel als ze echt regelrecht tegen de islam ingaat en niet meer terecht wil worden gewezen door haar man (of vader). Dus indien de vluchthuizen vol zitten met moslima's vraag ik me af wat voor vrouwen dat zijn? Zo ken ik ook een pakistaanse vrouw die ernaar was gerend voor één mep van haar man, en dat ook nog omdat ze een franke teut opzette en hem had uitgescholden. Na enkele maanden toen men haar zei dat ze nu weg moest, haar eigen stekje zoeken enz, was ze na een omzwerving door Pakistan, weer terug bij haar echtgenoot in België. Ze wou gewoon wraak nemen op haar man. Misschien zitten er nog zo'n en andere "moslima's" in vluchthuizen, he.

Ik hou liever een systeem stand van vergeten en vergeven, en op een andere manier wraak nemen dan scheiden, dan één die huwelijken kapot maakt en gezinnen ontwricht.
Wat verwacht je dan anders als men weigert de vrouwen de nodige opvoeding te geven en de nodige kansen om te leren op haar eigen benen te staan in de wereld...
Wat denk je dat iemand nu bijleert van een wet waar ze alleen maar heel dwaas en heel braaf mag gehoorzamen aan de ene of andere bruut waar ze haar aan uitgehuwelijkt hebben...???
Niets, en zelfs tweemaal niets... ze mag haar hele leven alleen maar braaf slavinnetje blijven spelen van opgefokte nietsnutten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden