Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2018, 00:38   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Verder heb ik ook gezegd dat onze overheid dat soort ongevallen misbruikt om meer boetes te kunnen incasseren, dat ze geen klote inzitten met uw en mijn veiligheid, dat dat duidelijk blijkt uit het openbaar vervoer waarop personen zelfs rechtstaand mogen vervoerd worden, zich desgewenst slechts met één hand vastklampend aan om het even wat terwijl ze op de andere arm een kind dragen, en dit terwijl automobilisten eender wanneer hun gordel moeten aan hebben.

Ook heb ik gezegd dat ze, als ze dan toch zo met onze veiligheid inzitten, ze beter eens het rijbewijs onder de loep zouden nemen en niet langer rijbewijzen laten uitdelen aan mensen die compleet niet kunnen vlot deelnemen aan het verkeer.

Ik heb ronduit de pest om hier in onze stedentjes tussen al die prutsers mijn weg te moeten banen.

Ik rij zowat een dikke twee maanden/jaar rond in Rome, een miljoenen stad waar alles kriskras, links zo goed als rechts van je, door elkaar rijd, fietsers (niet groot in aantal weliswaar) maar massaal veel brommertjes, vespa's, moto's, bussen, auto's, noem maar op, en-dat-stoort-mij-niet-in-het-minst.

Opvallend is dat, ondanks dat kriskras door elkaar-vliegen-, je daar zelden een ongeval ziet en als je er al eens een ziet gaat het meestal maar om wat blikschade.

Op een zondagochtend, wanneer het nog niet zo druk is, meestal in Augustus is het er minder druk, rijd ik daar langs de Tiber, om en bij de 80 km/u, zoals alle Italianen doen op dat moment, alle op hier en daar een oudere na die dan meestal rijd in een al even oude panda of misschien een enkeling die aan de bovenlimiet van zijn strafpunten zit en vreest om zijn rijbewijs te moeten inleveren.

Misschien zouden ze hier beter de rijexamens afschaffen en iedereen hier naar Rome sturen voor hun rijproef af te leggen, ik denk dat er maar bitter weinig zouden slagen.
Over het rijbewijs: al eerder geschreven dat u achterlaat. Er gelden sedert vorig jaar strengere normen. Gelieve uw geheugenplaat bij te werken.

Italië: cijfers spreken een andere taal dan uw indruk dat "iedereen daar kriskras door elkaar rijdt zonder noemenswaardige schade":

http://ec.europa.eu/eurostat/statist...ype_of_vehicle
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden