Los bericht bekijken
Oud 4 december 2002, 12:53   #16
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Migranten moeten maar één ding doen: volledig assimileren
Haja? Vertel dat dan ook maar eens aan die Joden met hun maffe gebruiken, aan de Nederlanders in de villawijken, de Indiërs in Wilrijk...en last but not least aan de Amerikaanse militairen en hun families die na j�*ren nog geen woord Vlaams spreken, en zo kunnen we nog wel wat doorgaan.
Zou er misschien toch geen raciale ondertoon in uw afkeer zijn? Nog even geduld en ge moogt dat openlijk uitspreken.
Wat is assimilatie?

Ik ben ook geen katholiek, katholicisme staat niet gelijk voor Belg of Vlaming
Assimilatie betekent dat men volledig moet kunnen functioneren binnen een maatschappij zonder zich te willen afkeren van deze maatschappij. Men moet als het ware ONZE maatschappij en ONZE cultuur op handen dragen, en ONZE cultuur is niet het 'katholicisme' of wat dan ook, maar ONZE seculiere maatschappij, waarin iedereen -binnen bepaalde grenzen-, zijn EIGEN geloof mag uitoefenen, zijn EIGEN rare gebruiken mag uitvoeren, de TAAL mag spreken die men wil (behalve tegen de admininstratie), maar dit alles binnen ONZE waarden en normen.
(het onderdrukken van vrouwen is misschien ook zo'n een gebruik, maar dat is niet tolereerbaar in onze cultuur; het doden van heidenen evenmin).

Als dit betekent dat assimilatie met ONZE cultuur een raciale ondertoon heeft, dan zij het zo.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden