Los bericht bekijken
Oud 27 november 2011, 22:52   #632
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De traditionele kerncentrales verhouding zich tot de nieuwste ontwerpen als stoomlokomotieven tegenover mammoettankers.

Een "traditionele "Generatie 3 kan perfect passiefveilig gebouwd worden, met een iets beter rendement dan de generaties 2 die we nu hebben. En die kunnen we NU bouwen. Ook de kweekreactorvariante.
ik begrijp dat ook niet

Vooral die 10 kerncentrales produceren 50% van onze elektrische energie
Wat betekent dat op de handelsbalans ?

1° 50Terawatth, heb je 100Terawatth AARDGAS nodig als alternatief...
hebben wij de capaciteit om 100terawatth aardgas bij te kopen en te transporteren op ons netwerk ?. Nu in een topjaar hebben we eens 200Gigawh aangekocht en 300Gigawh doorverkocht. we hebben wel wat capaciteit;Maar kom het is toch niet weinig. Vooral als alle huizen met aardgas en alle elektriciteit met aardgas en alle auto's met aardgas beginnen rijden hangen we nogal goed met handjes en voetjes vast aan aardgas.


http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...oqUrsss1C5N8Zg

2° Wat kost dat op de handelsbalans, stel aan 0.5 euro per 10kWh, kom je aan 5Miljard en vermoedelijk daa reen dikke fraktie af of zeg maar 3Miljard aankoopprijs.

Nu 3miljard vind ik persoonlijk een leuk bedrag om elk jaar in de begroting in te schrijven. Duw dat bedrag verder omhoog door te ambieren dat zoals in frankrijk 90% van de elektriciteit met kernenergie gemaakt wordt en je komt aan 6miljard. Duw dit verder omhoog door te ambieren met elektrische voertuigen te rijdne en je verbetert de handelsbalans met 9miljard. Duw dit omhoog doo r ons te verwarmen met warmtepompen, en je duwt dit bedrag omhoog naar een indrukwekkende 18Miljard.

Dus Belgie kan 18Miljard per jaar RIJKER worden door kerncentrales te bouwen, en alle gebouwen met warmtepompen te verwarmen, en alle transport te elektrifieren. IK geef toe het is drastisch wat ik hier schets, maar in feite realistisch, en vooral het rendement die eraankleeft is dan nog zodanig gigantisch dat je niet begrijpt dat ze die wortel kunnen laten liggen ?

MOest belgie in plaats van politiek demagogisch, gewoon economisch redeneren en naar efficientie georganiseerd redeneren, dan zit daar een werkgroep op slag te zoeken hoe ze die 18miljard kunnen plukken om daarmee ons begrotingstekort in 20jaar tijd te doen verdwijnen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 november 2011 om 22:54.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden