Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2005, 02:15   #21
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard

Ik denk niet dat je aangetoond hebt dat Nederland of Duitseland een monocultuur is. Je hebt het over zaken op een vermelde website en antwoord eigenlijk amper op de belangrijke argumenten.

Mijn stelling is simpel :
Stel dat er, uitzonderingen daar gelaten, actueel geen voorbeeld te vinden is van een "monocultuur"
-> dan is "multicultuur" de standaard samenleving en heeft ook het begrip multicultuur geen zin meer
-> dan is ook al het politiek gezwets erover nonsens.

Je schijnt niet akkoord te gaan met het eerste punt. Wat je over het laatste denkt weet ik niet.

Je schijnt te denken dat België beter af zou zijn als het uiteenvalt, Vlaanderen zelfs bij Nederland gaat. Daar heb ik me hier niet direct over uitgesproken.

Als mensen zich tussen Oost en West niet meer kunnen verstaan, al spreekt men dezelfde taal, dan is dat cultureel. Voor je financiele conflicten kunt hebben moet je er dikwijls eerst culturele hebben. Al gehoord van de transferts tussen Antwerpen en Limburg?

En als die dekselse Friezen niet schijnen te willen doen wat uw theorie voorschrijft kun je daar inderdaad weinig aan doen. Wat als er nog vele andere culturele groepen zijn die goed tussen andere samenleven? En die dus nooit in het nieuws komen?
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden