Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2007, 21:12   #8
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Ik neem aan dat er niemand aan twijfelt dat Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok) de eerste naoorlogse politieke partij is die van Vlaamse Onafhankelijkheid haar belangrijkste partijprogrammapunt heeft gemaakt en daar anno 2007 nog steeds volop voor gaat. Ik stel ook vast dat de onafhankelijkheidsidee alsmaar meer politiek terrein wint. Ondertussen heeft NVA zich daar weliswaar bij aangesloten, maar gelet op haar kartel met CD&V is het zeer de vraag hoe zij die Vlaamse Onafhankelijkheid denkt te organiseren. Toch niet via het confederalisme idee van de CD&V want dan moet men eerst onafhankelijk worden om daarna af te spreken wat men eventueel nog gezamelijk met de Franstaligen wil realiseren. In alle geval, Vlaams Belang heeft steeds de hand uitgestoken naar iedere beweging of politieke formatie die van de Vlaamse Onafhankelijkheid een politieke prioriteit wil maken, al was het maar om de krachten te bundelen en een breder politiek front te vormen. Want zoals het kunstmatige België over de afgelopen jaren vierkant draait is onhoudbaar voor de toekomst van beide landsdelen, zijnde zowel Vlaanderen als Wallonië.
Ik lees op de webstek van vrij-vlaanderen: "Wij zijn bereid tot medewerking met het Vlaams Belang en elke andere partij, die voor een onafhankelijk Vlaanderen strijdt, om die onafhankelijkheid te bekomen" : ik zou zeggen laat ons de krachten bundelen zoals de frranstaligen geleerd hebben om aan een zeel te trekken als het er op aankomt. Dat zou pas het onafhankelijkheidsstreven kracht geven.
Dank u voor uw oprecht antwoord en uiteindelijk zullen we om vlaanderen onafhankelijk te maken samen in een coallitie moeten gaan, tot zover iedereen zijn eigen weg alhoewel je natuurlijk nooit weet!

Nu we uw steun hebben zou ik nog een vraagje willen stellen, we hebben het ook al naar de partij gestuurd maar daar is geen reactie op gekomen.
Is het mogelijk om de naam Vrij Vlaanderen te gebruiken voor onze partij aangezien een van jullie bladen ook zo noemt?
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline