Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2016, 13:37   #116
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mag ik even opmerken dat dit de eerste keer in heel deze draad is dat je niet praat over een belegging, maar wel een leningscontract ?
Het verschil kan niet groter zijn.
Graag had ik jouw oplijsting van verschilpunten tussen een leningscontract, ook obligatie of in het Engels "note" genoemd en een belegging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het verslag v/d bemiddelingsdienst stelt expliciet dat jullie dachten dat het een verzekeringsproduct was.
Na onderzoek bleek dat het géén bancair product was, dat het geen verzekeringsbelegging was maar dat het een lening was. Waarvoor de filiaalhouder geen machtiging toe had.
Een lening is per definitie een bancair product als wordt ingetekend in een bank of ze wordt afgesloten door een makelaar.

Een lening kan enkel een niet bancair product zijn als deze onderling wordt aangegaan met of zonder notariële akte. Ik denk niet dat iemand van Kobelco aanwezig was in het bankkantoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jullie ZIJN opgelicht. Daar twijfel ik geen seconde aan. Alleen beweer ik dat het kort door de bocht is om te doen alsof de bank zelf daar fout en/of verantwoordelijkheid draagt. De strafrechter zal het wel bepalen.
En ik hoop voor jullie dat men tijdig beslag heeft laten leggen op goederen of rekeningen van die ex filiaalhouder.
Banken en verzekeraars kunnen niet vrijblijvend adviezen van hun ombudsdiensten naast zich neerleggen. De rechtspraak houdt hier rekening mee. Record Bank hoopt op slechte juridische bijstand of spoedig overlijden van hun slachtoffers. Het feit dat Record Bank een advocaat mandateert om kritiek van het internet te halen is naar mijn bescheiden mening op zijn minst verwerpelijk.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden