Discussie: Cuba en Castro
Los bericht bekijken
Oud 17 april 2008, 18:46   #921
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenzwarte commie Bekijk bericht
1. Toch opmerkelijk dat jullie voor een groot stuk dezelfde analyse maken als "glasnost in cuba" en daar zelf niet echt vragen bijstellen.

2. Dus je vindt het goed dat je door dergelijke website in het kader van een anti-cuba campagne gelinkt wordt? Vreemd vreemd. Straks moet ik toch nog de stalinisten gaan geloven dat de trotskisten agenten van de cia zijn

3. Tony P heeft hierop geantwoord. Maar wat ik veel belangrijker vind dan die discussie is om te kijken naar wat castro gedaan en gerealiseerd heeft in de praktijk ipv te lullen over "jamaar, was het nu wel een echte communist voor de revolutie of niet?" Maar blijkbaar vind jij die discussie wel belangrijker?

1. Ik weet niet wat glasnost hier mee heeft te maken. Het enigste wat Jonas stelt in dat citaat is dat de relaties met Venezuela belangrijk is voor Cuba omwille van de olievoorziening en ten twee dat Cuba een voorbeeld zou kunnen nemen aan China. Ik snap niet wat zo vreemd is aan die twee zaken. De trend in Cuba is er toch één van een grotere rol voor particulier initiatief en meer ruimte voor buitenlandse investeerders.

2. Ik zie niet wat er anti-Cubaans is aan bovenstaande opmerkingen. Volgens mij is het anti-Cubaans om blind te zijn voor de mogelijke gevaren en risico's van die koers. De Cubaanse regering en Castro himself zijn het niet dus waarom zouden wij het moeten zijn.


3. Wie is het hier die begint te lullen over Castro?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 april 2008 om 18:47.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden