Los bericht bekijken
Oud 5 december 2022, 16:47   #162
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ieders van deze 3 uitspraken is manifest onjuist...

1 3M zal serieus bijdragen in alle ontstane kosten wegens milieuschade (tot amper 2 jaar geleden deden die maar hé?)
2 De Stikstofmaatregelen zijn nog niet helemaal geimplementeerd omdat er nog geen akkoord is.De verschillende Parlementen in Belgie zouden deze zaak overigens in ,over de partijen heen,in pakweg,1 dagje tijd kunnen beeindigen door resoluties te stemmen waarbij zij de EU-afspraken tenietdoen.Het Hongaarse en het Poolse parlement doen ook zulke dingen indien ze dat nodig en nuttig achten hé......ik zeg het maar...
3 Te beginnen met die oudste industriele PV installaties gaat het om AFBETAALDE en boekhoudkundig zelfs zowat AFGESCHREVEN installaties waarop de overheid (U en ik dus) nog steeds subsidie betalen terwijl dat niet eens contractueel is (het is een wettelijk gegeven dat wettelijk kan stilgelegd worden)

...en mogelijk ditto voor oudere privé PV installaties....


komaan zeg.......IEMAND zal toch eens de stronthopen van het verleden moeten wegscheppen hé.....en het is geen populair werkje voor iedereen...neen.
Ik krijg GEEN subsidies, nooit gehad. Fluvius heeft GSC nodig om handel te drijven met bedrijven die GSC broodnodig hebben voor emissie normen.
Fluvius kan GSC niet zomaar drukken en verkopen, Fluvius moet die GSC verwerven van groenestroom producenten, de prijs dat Fluvius daar voor betaald is contractueel vastgelegd voor elke groenestroom producent. De prijs voor koolstof certificaat of GSC is met jaren gezakt en ook voor nieuwe contracten groenestroom producenten tot 2012
In de beginjaren kreeg een groenestroom producent 450 euro per GSC en verkocht Fluvius die ook aan dikke prijs door aan bedrijven met te veel emissie normen.
Dus NEEN ik heb nooit subsidies gehad voor mijn PV installatie.
GSC is enkel een certificaat waar DNB's handel kunnen mee drijven omdat groenestroom producenten er WAARDE aan hebben geven.
Wie kan er waarde geven aan een koolstof certificaat of GSC, DNB'S? Overheid? Neen, geen van beiden.
Waar zit de subsidie dan?
Dat er voor GSC in beginjaren te veel is betaald heeft totaal niets met subsidies te maken.
Een goede prijs voor GSC heeft mensen aangezet om PV installaties te plaatsen. Het ging om een wisselwerking en als de GSC op kookstofmarkt dalen is de pech van overheid. Stel dat prijs van koolstof certificaten mocht stijgen met 200% zouden wij dan meer gekregen hebben? Neen ook niet.
Een bank die 10% op een kasbon geeft over looptijd 15 jaar kan ook niet na 10 jaar terugkomen op het contract.
Overheid moet zich schikken aan contractuele verplichtingen om de vastgestelde prijs te betalen voor onze GSC.
DNB'S hebben die aankoop van GSC mee laten verrekenen op iedereen zijn energiefactuur, maar is de doorverkoop van GSC door DNB'S er van afgetrokken??
Daar vind je niets van terug, het zou dienen om wat onkosten te dekken bij DNB'S , ja mijn ba..en.
Dat geld moet toch ergens terechtkomen, bij wie?
Dat Demir Zuhal daar maar eens achter gaat.
Deo is offline   Met citaat antwoorden