Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2018, 02:12   #767
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het beste dat ik gelezen heb totnogtoe aan lezersreacties over Catalonie: hier naar aanleiding van een artikel dat er van de twee leiders Rajoy en Puigdemont niets te verwachten valt: http://www.eldiario.es/zonacritica/P...725187494.html

3.1.18:

Citaat:
#18 Bofifa | 03/01/2018 - 13:17h

# 18 Bofifa | 03/01/2018 - 13: 17 uur
Nou, wat je vergeet te zeggen is dat de enige manier om een "vreedzame" oplossing te vinden, het referendum is. En ik denk dat Puigdemont het graag zou willen accepteren, terwijl Rajoy het nooit zal toestaan. En niet alleen Rajoy, maar geen van de Spaanse politieke krachten, want als ze zoiets voorstellen, verliezen ze hun stemmen.
Afgezien daarvan is het onmogelijk om het te houden, omdat de grondwet zou moeten worden gewijzigd, iets dat ik helemaal niet haalbaar zie als het nodig is om PP, PSOE en C's in de vergelijking te zetten.
Dus, wiens schuld is het? Van mensen die steeds opnieuw willen stemmen dat ze vrij willen zijn? Of van een staat die hen heeft gesekwestreerd? En stop alsjeblieft met te zeggen dat "slechts 50% van de Catalanen" onafhankelijkheid wil. Dat is niet waar. Het totale aantalis niet bekend, onder andere omdat het nooit is toegestaan ??en ook niet zal worden toegestaan ??om een ??referendum te houden. En als we worden geregeerd door parlementaire wetten, is de onafhankelijkheidsbeweging de meerderheid. En ik begrijp niet waarom de minderheid haar territoriale visie moet opleggen aan een meerderheid die verandering wil.
Mijn antwoord op de opmerking "ik begrijp niet waarom de minderheid haar territoriale visie moet opleggen aan een meerderheid die verandering wil.":

Citaat:
Bofifa:
"Y yo no entiendo por qué la minor?*a tiene que imponer su visión territorial a una mayor?*a que quiere un cambio."
Eno2:
Porqué
1 cosas como el DUI solo se hacen con mayor?*a popular, de votos.
2 cosas como la independencia solo se deciden con una mayor?*a especial
Todo el otro es irresponsabilidad y aventurerismo pol?*tico.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2018 om 02:37.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden