Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2018, 17:34   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Paul, berekend in de USA is niet berekend in Europa.

bvb Windenergie $/kWh is in de USA 2 a 3-maal duurder dan in Europa:



En ook die tekst bij dat grafiekje is quasi verleden tijd want nu bouwt men windmolens voor hetzelfde geld in Europa ZONDER subsidies:

(en ik zet er de prijs in €cent per kWh bij)



Dus moderne grote windmolens off shore die voor 4,5 €cent/kWh gaan leveren = 0 subsidie. Of voor 0,054 $/kWh dat is 2,4 maal goedkoper
dan in de USA,
Ik denk niet dat die US-berekening indruk maakt... bovendien bestaan die gen 4 MSR kerncentrales niet. Dus hoe kan men weten wat die in het totaal gaan kosten?

Micele

De kostprijs is 11cent op bepaalde locaties.. .Windenergie is een kwestie van locatie... de noordzee is een trekgat, dus daar is een goeie locatie. Een locatie in de middelandse zee aan de cote d'azur zou bvb nooit dezelfde prijs "en rendementen halen

Ten tweede is een locatie in de zee altijd dubbel zo duur dan op het land, maar kan dubbel zoveel energie opleveren.
Dat wil ook zeggen dat die molens dubbel zo rap versleten kunnen zijn.
Nu die grote vestas van 9MW zijn wel heel maffe windmolens die zo echt wel veel energie produceren op zo'n plaatsen

Die windmolens hebben echt wel een schaalvoordeel, als je opschaalt hoe groter hoe beter in feite. Een keer aansluiten, een keer fundering, een keer een piloon, een keer visuele vervuiling, een keer onderhouden etc

Nu de europese kost is volgens mij dat ze de connectie met het land niet moeten maken, de overheid doet dat voor de parken en zij moeten gewoon de molens zetten.

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 januari 2018 om 17:42.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden