Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2017, 11:20   #6924
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.182
Standaard

Drosamadaris



Citaat:
Edoch is die onmogelijkheid net hetgeen je in heel dit topic al maanden- zoniet jarelnag zit te propageren.
Mabon, goed dat je toch eindelijk al een klein beetje het licht begint te zien, en begint te aanvaarden.
Ik heb nooit gezegd dat het onmogelijk is om betaalbaar te reizen in het VK, je moet alleen lang op voorhand boeken. Willen we dat in België ook?




[quote]
Citaat:
Goebbels, en op de koop toe nog lui ook. Het staat hierboven wel degelijk gerefereerd, maar ’t past uiteraard niet in je straatje om dat zwart op wit te willen zien.
Railcard info hier. Je hebt ze in allerlei smaken en kleuren, maar bottom line krijg je 1/3 korting op je kaarten. Remember die 10£ enkel, 20£ retour? Die worden zo plots nog maar 6.67£ en 13.33£. En dat is slechts één variant van reduced ticketing... En last time I check is 13.33£ of 6.67£ wel degelijk minder dan 15.4€ of 7.7€.[/QUOTE
6.67£ is ongeveer hetzelfde als 7.7 euro. Alleen moet je dan wel een maand op voorhand boeken EN zo'n railcard kopen.
En als jongere koop je een gopass, dat is goedkoper, of allerhande studententarieven die spotgoedkoop zijn, en als oudere een senior pass, 6 euro heen en terug doorheen heel het land.

Citaat:
Niet dus; jij claimt honderuit, verdraait en herinterpreteerd honderuit, negeert wat je niet uitkomt (remember jouw links die aantoonden dat de prijzen die je aangaf verkeerd waren), maar het aantal effectieve & doeltreffende links die je hier post, zijn op een hand te tellen.
national rail, the guardian, etc.





Citaat:
Of met andere woorden: jouw bronnen zijn 0. QED (kijk, dat is degelijk gebruik van QED)
Als jij het zegt...

Citaat:
Zodus: iedereen die geen 77€ wil uitgeven aan een treintrip .
Funky wel dat geen moeite te klein zou zijn voor NMBS-klanten, maar dat ietwat plannen in UK er compleet over zou gaan.
Iemand die een keer per jaar de trein gebruikt en geen vrienden heeft die de trein gebruiken, alleen reist, een grotere afstand dan 25 km. (daarvoor bestaat de keycard aan 2 euro t stuk...) en geen jongere of oudere is(kinderen tot 11 jaar reizen zowiezo gratis in België), en niet in het weekend, in de zomer of de kerstperiode, of naar de kust reist, of sociale korting heeft, zal dan het volle tarief moeten betalen. Dat vergelijkbaar is met het bedrag dat hij in het VK zou betalen moest hij een maand op voorhand boeken.



Citaat:
Dus België maakt deel uit van FR of DE?
Nee, maar België kun je veel beter vergelijken met deze landen dan met het VK...




Citaat:
Big deal; als je een claim maakt, en nadien continue de boundaries van je claim moet gaan aanpassen omdat je met de neus op de feiten wordt gedrukt, dan is dat zelden een teken dat je correcte statements aan het maken bent. Jij gaf aan vanaf 16h, de realiteit toonde aan dat ook dat een leugen was.
16:40 dan...
Je zit te muggeziften omdat je heel goed weet dat je zo kunt afwijken van de conclusie, namelijk dat het VK geen voorbeeld is.
Iedereen die deze draad een beetje volgt, of al eens de trein genomen heeft in het VK, weet dat natuurlijk al lang.




Citaat:
Nee je hangt de Goebbels uit; negeren wat niet in je straatje past, je eigen authoriteit als hoogste vertrouwensgoed uitroepen, verdraaiingen en herinterpretaties. Alles voor het grotere goed dat jouw overtuiging is.
Mijn argumenten, bronnen en conclusie zijn heel duidelijk.
Wat is eigenlijk uw conclusie, dat het VK goedkoper is voor zowel reizigers als maatschappij en een groot voorbeeld voor België?



Citaat:
Dat is een vraag die ik niet moet beantwoorden, aangezien ik het niet heb over FR of DE. Ik heb het over BE en UK. Twee landen waar jij de mond van vol hebt, maar waar je, naar he eigen zeggen, geen één studie over hebt (ook al schroom je niet om McNulty aan te halen om je punt over BE vs UK hard te maken, zelfs al kijkt McNulty niet naar BE).
Een vraag die je niet wil beantwoorden. Omdat het antwoord overduidelijk is.
Ik zal ze nogmaals stellen... als volgens Britse studies blijkt dat het VK het slechter doet dan FR of DE, WAAROM zouden we dan het VK als voorbeeld nemen en niet onze directe buurlanden?




Citaat:
De bronnen die onderbouwen dat de NMBS alleen al aan dotaties meer kost aan de BE maatschappij dan de hele kost van British Rail.
Zie boven, je vindt ze wel terug als je dat wil.
Dat heb je zelf ter plekke opgemaakt. Enkel wetenschappelijke studies die zinvolle vergelijkingen maken die met alles rekening houden dragen bij aan deze discussie.



Citaat:
Als mijn argumenten van het niveau creationisme zijn, dan zijn ze zo te weerleggen. Waarm doe je dat dan niet?
Dat doe ik ten volle. Zo heb ik uitgezocht dat de prijzen die jij hanteert, en waarop je je conclusie baseert dat het VK goedkoper zou zijn dan België, enkel verkregen kunnen worden als je een maand op voorhand boekt.



Citaat:
Lol, dat is geen eerlijke manier van debat voeren? Maar jouw claims als zou de NMBS de facto goedkoper zijn, zijn dat wel (quod non, dat is intussen wel al aangetoond)?
Zwitser hierboven heeft officiële cijfers gebruikt om uit te leggen dat het Britse spoor ongeveer 50% duurder zou zijn dan het Belgische. Zwitser is uw medestander, hij is voor privatisering.


Citaat:
Het Britse spoorsysteem gebruiken zoals het bedoeld is, is geen eerlijk debat voeren, maar stellen dat je voor een ritje in België maar een railpass moet kopen en de overblijvende ritten maar aan vrienden moet verpanden, is dat wel?
Dus het is de bedoeling dat iedereen een maand op voorhand moet boeken?
Mensen boeken tegenwoordig zelfs vliegtuigreizen meer en meer op het laatste moment. Laat staan dat het handig is om je treinreizen weken of maanden op voorhand te moeten boeken. En dan nog is de prijs niet veel minder dan de volle prijs in België, die slechts 6% van de reizigers betaalt.
(tussen haakjes, ik vind de tarieven in België belachelijk goedkoop, die moeten dringend opgetrokken worden, maar de rechtse regering huivert, dat betekent immers een verlies van stemmen. Maar natuurlijk niet opgetrokken naar het absurde Britse niveau, wel naar het niveau van onze buurlanden NL, DE en FR)

Citaat:
Honestly, ben jij er uberhaupt verbaasd over dat ik je aanstip als een Goebbels?
Nee, gezien uw niveau verbaast die vergelijking me niet.




Citaat:
Van mij heb je de data gekregen; dat is meer dan van jou kan gezegd worden en dat is meer dan jij ooit al weerlegd hebt of zal kunnen weerleggen.
En ook hier, funky dat ik niets mag zeggen zonder wetenschappelijke studie, maar dat jij wel het tegendeel mag beweren zonder wetenschappelijke studie. Goebbels very much?
Ik baseer mijn conclusie op feiten en cijfers, die officieel zijn.



Citaat:
Zeg jij het maar; waarom maak jij vergelijkende claims tussen UK en BE?
Alles wijst uit dat België veel goedkoper is voor de belastingbetaler dan het VK, maar daar bestaan geen wetenschappelijke studies over, dus daar ga ik geen sluitende conclusie aan verbinden. Wel is bewezen dat het Britse spoor veel duurder is dan dat in onze buurlanden.
Echter, het is bewezen dat het Britse spoor voor reizigers veel duurder is dan het Belgische.
Ook is bewezen dat, los van de prijs, het Britse spoor niet uitmuntend is en slechts gemiddeld naar West-europese normen wat kwaliteit, dienstverlening, stiptheid, etc. betreft. (studie uit 2017 die ik aanhaalde in de discussie met Zwitser)

Rekening houdende met de 3 bovenstaande feiten, kom ik tot de sluitende conclusie dat het Britse spoor GEEN voorbeeld moet zijn voor België, en dat we dus niet moeten privatiseren.
tomm is offline   Met citaat antwoorden