Los bericht bekijken
Oud 6 december 2015, 06:43   #5
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Dit plaatste ik al onder de hoofding:

Gaat Europa, de politiek treuzelen, terug wachten zoals in Syrië tot Daesh (IS) zich in Libië heeft ingenesteld?

De politiek steekt terug zen kop in het zand, Europa zwijgt in alle talen.

Nochtans is bekend dat IS zich razend snel vestigt in Libië.
Zich militair sterkt stelt met de massa’s wapens die ze daar vinden. Op 500km van het Europese vasteland!

De tweede grote man van Daesh (IS) zou zich in Libië gevestigd hebben. Zou de olie verdeling in Libië al in handen hebben. Daesh (IS) is al begonnen met hun Sharia wetten in te stellen wie weigert word vermoord. Nieuwe rekruten worden daar heen verwezen

Europa moet daar ingrijpen en daar veilig land, zone vrijmaken en houden. Beter dan naast Turkije in Syrië waar de turken baas willen spelen om de Koerden te raken. De Olie kan verkocht worden en en rekening openen op VN basis, om de opbouw van het land te bekostigen.
Ook moet via VN en commissie opgestart worden wat te doen na Daesh (IS). Libië niet terug na bevrijding ineen laten storten. Opbouw Voogt zou eerst het vertrouwen bij de bevolking weer terug kunnen brengen. Zou dan de machtswellustelingen kunnen weren. Pas dan zou de bevolking via VN mandaat zelf verkiezingen kunnen houden.

Eerst, om de Libiërs goed gezind te zijn zou Europa het geld dat aan De turken belooft werd beter aan Libiërs geven / investeren. Daar voldoende accommodatie bouwen, werk voor de Libiërs. Libiërs die ook werken voor humane opvang van vluchtelingen uit Syrië, Irak.

Zo dat ze uit handen blijven van Daesh (IS)

Vluchtelingen die in Europa zijn of juist toekomen kunnen dan met schepen naar Vrij zone in Libië gebracht worden.

Laat Erdoğan de vluchtelingen toch door, eist hij meer, dan weten we tenminste wat met de vluchtelingen te doen. Kan hij ons niet meer gijzelen om zijn dromen uit te voeren. Olie gaan stelen in Irak, koerden streek. Olie verkoop van Daesh (IS) …..Opbouw van zijn Ottomaanse rijk
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline