Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2011, 01:25   #18
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Waarschijnlijk wachten de EU clubs en de VS met enig ingrijpen totdat men ziet naar welke kant de weegschaal doorslaat.
Zoals het er nu uitziet is het schaakspel nog in volle gang, maar de vraag is wie schiet op wie en wie heeft het commando.
Enigerlei antwoord op die vraag heb ik nog niet gezien in de media. Vermoedelijk hebben alleen de Britten wat recon acties uitgevoerd, die hebben goede kaarten van het gebied en vermoedelijk ook officieren die het terrein kennen.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn het alleen de expat's die de lokale dialecten niet beheersen in paniek en tracht(te) men die mensen uit het land te krijgen. Een en ander met wisselend succes.
Het algemene beeld is verre van duidelijk en het enige waarvan gewag wordt gemaakt zijn incidentele schermutselingen. Wat de media voor de rest mag ook beweren. Ik heb de indruk dat het meestal om opgevangen geruchten gaat waarvan geen enkel bevestiging is te vinden.

Overigens, nu ik andere berichten lees, lijkt het er op dat er een sterke anti-VS en Israel attitude aan het ontstaan is. Dat zou direct verklaren waarom beide landen doodsbenauwd zijn voor de opstandelingen en een wisseling van regime.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 7 maart 2011 om 01:30.
D'ARTOIS is offline