Discussie: Oorlog tegen Iran
Los bericht bekijken
Oud 17 april 2021, 06:11   #2181
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Niemand is voorstander van de Israelische tactieken.





Ieder land zal een aanval op zijn nucleaire installaties , op zijn grondgebied als een frontale aanval zien.



Iran is alleen een rogue state omdat het een concurrerende macht voor Israel is , niet omdat het een militaire dreiging vormt. De gemiddelde wereldbewoner heeft de VS en israel ver boven iran staan in de lijst "bedreiging voor de wereldvrede"

Waarom is het niet relevant of wij zelf bedreigd worden?
Eigen veiligheid eerst toch ? Of zit u hier als prediker voor Israel?
Je weet zeer goed wat ik bedoel met 'frontale aanval' en dat is heus wel wat meer dan enkel maar pin-point een site zoals Natanz uitschakelen.

Wat de gemiddelde wereldbewoner denkt over Israël versus Iran zal me worst wezen en ik denk ook niet dat de betrokken regeringen en de regeringen van de andere MO landen daarmee bezig zijn.
Veiligheidsvraagstukken gaan uit van staten, en die kijken daarbij enkel en alleen naar hun belang. Een Iran mét een kernwapen is gevaarlijk als het blaft. Een Iran zonder kernwapen mag blaffen zoveel het wil.
Zo bewijst Israël nu toch al meerdere jaren dat het perfect in staat is om de vele pogingen van iran om geleide raketten in buurland syrië te plaatsen oplosbaar is : ze bombarderen die systematisch. Het zal nooit lukken, en toch zal iran het blijven proberen. Dit is dus beheersbaar.
Maar een kernwapen is iets anders, die dreiging is existentieel. En dus willen ze die preventief wegsnijden.
Daarna mag Iran gerust voort blaffen dat ze de zionistische entiteit zullen vernietigen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden