Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2018, 16:07   #14
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Uw partijbonzen doen dat, met Weverke op kop. Hij weet dat, indien hij zijn hand zou uitsteken naar het VB, hij de steun verliest van CD&V en OVld. Als ik uw mening op dit forum lees ivm de immigratie en islam (let op, ik deel uw mening volledig), denk ik regelmatig dat u bij de verkeerde partij zit. De NVA kan dat niet alleen oplossen, maar veel medewerking krijgen zij niet van hun regeringspartners.

Ik vind het erg dat een partij zijn eigenheid moet verliezen om deel te kunnen nemen aan een regering. De NVA heeft al van alles moeten inslikken. Waar is de tijd dat Weverke zei dat hij nooit bij de koning zou gaan? Hebben de groensels, Spa en PVDA al veel water in hun wijn gedaan? Ik dacht het niet, nochtans hebben groen en spa (lange tijd) in de regering gezeten. Waarom zou het VB zich dan moeten aanpassen? Heeft het VB al niet veel keren gelijk gekregen? Nu gaat u natuurlijk zeuren over FDW, maar is de verpakking belangrijker dan de inhoud? Francken wordt nu toch ook uitgescholden voor nazi, ondanks dat hij de wet toepast. Moeten die linkse ratten dan steeds naar hun bek worden gepraat? Zij hebben verdorie de hele maatschappij om zeep geholpen. U weet zeker wel waarover ik het heb ....

Een stem is nooit verloren. Voor geen enkele partij. In een democratie is de oppositie heel belangrijk, anders is er geen democratie.

De NVA heeft inderdaad schrik van CD&V en OVld. Bang om hun steun te verliezen. Zonder hen zal NVA nooit nog een regering kunnen vormen.

Het beste wat NVA kan doen is een kartel vormen met het VB. Samen meer dan 40% van de stemmen. Laat de anderen maar eens proberen om een regering te vormen. Het zal hen niet lukken. Ik ben er zeker van dat er dan nog meer mensen op rechts gaan stemmen. Het kan in Oostenrijk, waarom hier niet?
Het antwoord op die vraag is helaas heel simpel. De modale Vlaming kan wel slecht gehumeurd zijn en aan de toog grote praat verkopen, als puntje bij paaltje komt, stemt hij lekker veilig op één van de traditionele partijen. Zo is hij geen racist, ziet u. En dan kan hij altijd veilig aan de toog of op een anoniem forum gaan klagen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline