Los bericht bekijken
Oud 29 september 2018, 09:36   #3920
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat beweer ik helemaal niet sterker nog ik
heb zelfs al eens gelinkt naar een Israelische site met dat onderwerp. Ze weten het wel maar leggen het verband met het verzet niet.

Het veiligheidsprobleem is voor Gazanen veel groter , maar daar hoor ik u nooit over.




De tekorten hebben natuurlijk in de eerste plaats met de blokkade te maken.
U weet het weer te presenteren alsof Israel er niets mee te maken heeft.

En het Israëlische "separation policy" werkt uitstekend, zij hebben baat bij die verdeeldheid.

Jij volgt dit op de voet, dus weet je ook dat Hamas de protesten terug op volle snelheid heeft laten zetten, niet meer enkel op vrijdag maar alle dagen. "Plots" zijn de brandstichtingen ook terug op volle toeren herstart. Dat wil zeggen dat zij een militaire reactie vanuit Israël willen bekomen/uitlokken.

Zolang Abbas de financiële kraan blijft toedraaien krijgt het burgerpersoneel van Hamas in Gaza geen salaris en zij zijn de grootste werkgever in Gaza. Ook het geld voor electriciteit en brandstof zal in oktober op zijn. (Abbas veegt zijn sjokkedijzen aan de bevolking, het gaat enkel om macht)

Om te vermijden dat de bevolking van Gaza zich tegen Hamas keert omdat die hun ellende niet kunnen oplossen wil Hamas terug een beperkte militaire campagne veroorzaken, om de bevolking een externe vijand te geven om boos op te zijn.

Dit is 1 groot pokerspel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden