Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2017, 12:29   #9
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het probleem lijkt wel dat mensen met gezond verstand en inzicht minder kinderen verwekken, maar die met meer kennis en gezond verstand opvoeden, waardoor die ook een minimum aan kinderen verwekken.

En onwetenden of botweg idioten, die kweken er maar op los, en zo het probleem exponentiel vergroten.
Lijkt me ook voor het grootste stuk correct te zijn.
De inspanning van de welwillenden wordt op die manier ook teniet gedaan door de minder welwillenden om het iets vriendelijker uit te drukken.

Ik probeer nog altijd mensen te overtuigen, en ik denk dat de boodschap makkelijker geslikt wordt als ze niet door de strot geduwd wordt of met verwijten gepaard gaat.
Anderzijds ben ik ook wel akkoord dat als vriendelijke argumentatie niet voldoende snel werkt er ook wel wat sturende maatregelen (is ook iets minder vriendelijk) mogen (liefst moeten) genomen worden.

Werk voor de diverse overheden (waar ook ter wereld) waar we van uitgaan dat ze toch iets of wat niveau moeten halen en dus hun bevolkingen wat kunnen bijsturen indien gewenst.
Mensen die op dit vlak correct handelen worden trouwens niet getroffen door deze eventuele bijsturingen (er is dus niet echt een reden tot talmen).

Overheden hebben echter vaak een signaal (schop onder de kont) van hun burgers nodig om zelf de nodige moed te vinden om nieuwe wegen in te slaan.
Daarmee is het cirkeltje rond en zijn we terug bij bewustmaking waarbij elk beetje kan helpen.

Hoe meer hoe beter!
satiper is offline   Met citaat antwoorden