Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2017, 07:49   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zoals steeds verkoop je veel bla bla maar zelf iets doen aan de overbevolking is natuurlijk weer te veel moeite.

Dus wat houd hen die vinden dat we met teveel zijn tegen om zich van kant te maken, het kerkhof zit vol met "onmisbare" mensen.
Het is niet aan de orde om van de huidige wereldbevolking ook maar één iemand van kant te maken of hem aan te raden de hand aan zichzelf te slaan.

Wat wel aan de orde is, is het aantal kinderen dat we nog op de wereld mogen / kunnen zetten.

Niet zo heel lang geleden was een gezin met 8 tot 10 kinderen heel normaal, wij kunnen dit onze aarde niet meer aandoen.

Ik denk dat we moeten streven naar:
  • 1 tot 2 kinderen per gezin
  • importstop, we hebben echt niet meer mensen nodig in ons dichtbevolkt landje.
  • We moeten ons ook de vraag durven stellen of het nodeloos rekken van een leven echt zin heeft. Wat heb je aan een vader of moeder die van toeten noch blazen weet? Dit is een enorme kost voor de samenleving waar eigenlijk niemand iets aan heeft. Ik pleit hierdoor niet voor euthanasie, maar ik kijk naar ons buurland Nederland, een land dat we kunnen beschouwen als een land zoals het onze, toch wordt daar veel minder geïnvesteerd in het nodeloos in leven houden van mensen. Ik weet natuurlijk niet of Nederland hier niet te ver in gaat, toch moeten we deze discussie op tafel durven gooien.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden