Los bericht bekijken
Oud 28 december 2014, 12:28   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.381
Standaard

Dat is zo oud als de straat.
Ik werd ooit tegengehouden aan de grens met een 5-tal gr cannabis. Compleet illegaal want nog voor de richtlijn die 5gr voor persoonlijk gebruik door de vingers zag (begin jaren '90 was dat).

In eerste instantie werd mij heeel vriendelijk voorgesteld dat ik mijn cannabis zou afgeven en dat er dan geen proces verbaal zou worden opgesteld. Voor de goede verstaander; "Als jij je cannabis afgeeft zodat wij hem op kun roken/doorverkopen gaan we er geen probleem van maken."

Die vriendelijkheid verdween als sneeuw voor de zon toen ik liet merken dat ik mijn cannabis niet zomaar wou afgeven. Ik wou hem afgeven maar dan wou ik dat op papier ofwel wou ik er gewoon mee door kunnen rijden.
Ik heb nog nooit een flik zo kwaad gezien om het feit dat hij een pv moest opstellen. Dan werk je als 'crimineel' als eens mee, is't weer niet goed...

't Heeft me destijds wel 200.000Bfr voorwaardelijk gekost maar mijn in beslag genomen cannabis stond netjes geregistreerd.

Ik heb er geen problemen mee dat flikken ook al eens een jointje opsteken maar ze moeten niet de ripper gaan uithangen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden