Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2009, 07:35   #9
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik persoonlijk vindt bvb niet dat elke beïnvloeding positief is en elke verandering een meerwaarde.
"elke" niet nee.
heb ik ook niet gezegd.

Citaat:
Ik verkies het streven naar gelijkheid van man en vrouw boven de door de islam inherent opgelegde onderdrukking.
U zegt dat die inherent is.
Ik ben cultuurpositivist en kan enkel vasstellen dat niet alle moslimvrouwen worden onderdrukt en dat dus dat inherent karakter niet aanwezig is.
Maar dat radicale moslims bepaalde mensenwaarden met de voeten treden is waar. Maar dat kan je van elke radicale subgroep zeggen.

Citaat:
Ik verkies te kunnen zeggen; "nee kindje, je mag niet zomaar nutteloos dieren kwellen" boven te moeten zeggen;" Nee kindje, je mag niet zomaar nutteloos dieren kwellen tenzij je de Islam aanhangt. Dan is het ok..."
Nu doe je alsof Gaia niet optreedt tegen rituele slachtingen.
Ik kan je enkel zeggen dat ze dat wel doen en dat ze dus consequent dierenleed aanklagen (ongeacht de al dan niet religieuse motivering van de slachting en de wijze waarop de slachting plaatsvindt).
En zeg nu niet dat ik akkoord ga met Gaia he

Citaat:
Ik vindt dat een vrouw met stenen doodsmijten niet kan en al zeker niet omdat één of andere jaloerse idioot de vrouw in kwestie liever ziet stenigen dan in bed duiken met een andere man.
Ik ben akkoord.
Maar ik moet vaststellen dat de moslims hier te lande niet overgaan tot steniging van vrouwen. Een zekere assimilatie van westerse waarden hebben ze dus blijkbaar goed doorstaan. Een argument pro ivm de cultuursevolutie die ik daarnet aanhaalde.
Trouwens: ik vind alle vormen van doodstraffen laakbaar.
Ik geef je de tip om het forum van het laatste nieuws eens te lezen als weer eens een gruwelijke moord wordt gepleegd.
Daar wordt door Vlaams klinkende nicks straffen voorgesteld waar de Sharia een puntje kan aan zuigen.
Mag ik de suggestie wekken dat nogal van die mensen op 7 juni op jullie zullen stemmen?
Wat is trouwens jullie standpunt ivm de doodstraf?
Jullie staan dichter bij de Sharia dan ik.

Citaat:
Ik vindt dat iemand die zijn zus of dochter mishandeld, verminkt of zelfs vermoord omdat haar vriendje hem niet aanstaat gewoonweg niet zwaar genoeg kan gestraft worden.
Niet zwaar genoeg?
Steniging bv?

Citaat:
Ik vindt dat mensen die proclameren dat je zonder probleem een meisje van 7 a 9 jaar kan huwen en dat huwelijk dan ook mag cosumeren net zoals Dutroux voor eeuwig en nog eens honderd jaar uit de maatschappij geschopt dienen te worden... om te beginnen.
En daar verschillen we dus van mening.
Niet over de feiten (dat is vreselijk; dat lijkt me een open deur openschotten) maar over de straf.
Als je hem buiten schopt (met C130?) gaat hij ergens anders dezelfde feiten plegen en gaan nieuwe meisjes van 7 a 9 jaar het slachtoffer worden van zo'n praktijken.

Citaat:
Ik vindt dat mensen die een idioot aanhangen die gewapenderhand zijn eigen volk onder een gruwelijke tiranie bracht en de plaatselijke godsdienst gebruikte om zijn macht te bestendigen, die zichzelf daarbij als hoger dan zijn eigen God aanstelde (wat hij zegt klopt en niets anders, en al de anderen die God hoorden hadden het uiteraard mis en moesten dan ook consequent gekeeld worden) de meest misleidde sukkelaars die er rond lopen.
Hoe heette die terrorist ook alweer? Ah ja, Mohammed...
Of Bush?
idioot; check
gewapenderhand; check
plaatselijke godsdienst; check
macht bestendigen; check
Porbeer eens af te stappen van de propagandistische clichés.
Jullie bestendigen het probleem door de polarisering.
Jullie zijn 'part of the problem'. en niet 'part of the cure'


Citaat:
Dus nee, dat er altijd al beïnvloeding is geweest vindt ik persoonlijk geen reden om alles zomaar te slikken en aanvaarden en terug te keren naar de duistere Middeleeuwen en zelfs verder...
Nogmaals; niet elke beinvloeding is positief. Wij moeten niet "alles slikken'. Niemand pleit daarvoor.
Maar het proces van beinvloeding is nu eenmaal een feit (in beide richtingen)
Het grote vraagstuk is 'hoe ga je om met die kruisbestuiving van culturen'.
Het denken in zwart-wit termen (of goed-slecht zo je wil) is een voorbeeld van hoe in de middeleeuwen werd gedacht; je moet de zaken niet omdraaien.

Citaat:
Gelukkig hebben we nog verlichte geesten als jij die daar anders over denken.
Inderdaad.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 22 mei 2009 om 08:02.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden