Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2016, 21:31   #6
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Das waar, maar veel mensen zullen dat geld op hun bankrekening zetten en mss 50€ in hun zak stoppen.

Het geld in omloop, dat dus niet direct onderhevig is aan een eventuele NIR, zal zowiezo massaal in volume afnemen.

Tel daarbij dat ondertussen de beperkingen op cashbetalingen zullen verdergaan. Alles zal worden gedaan om het cash geld in omloop te verminderen.
ik denk dat het plan eerder zoiets is:
http://trends.knack.be/economie/fina...al-665933.html
Citaat:
Het 500 eurobiljet zou worden geschrapt op een moment dat negatieve intresten op spaargeld niet ondenkbaar zijn. Is dat een voorbereiding?

Van Hove: "Ik betwijfel of de ECB zo happig is op negatieve intrestvoeten voor particulieren. Dat zou een consumptielogica invoeren waarmee beleidsmakers niet echt ervaring hebben."
Ik betwijfel dat niet, nog even een wet stemmen die het banken mogelijk maakt om negatieve intrestvoeten voor particulieren te rekenen, zo'n wet kan snel gestemd worden, unaniem!!!
En dan gaan we ze zien komen, de opiniemakers, die gaan eens komen vertellen hoe gevaarlijk het toch niet is om uw geld thuis te bewaren: diefstal, brand, en daarbij dan nog eens onze grootouders uitmaken voor dommeriken en bangeriken.

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 16 februari 2016 om 21:32.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden