Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2017, 15:39   #1207
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

@ Yog Sothoth,

Kijk, ik zou elk je argumenten kunnen tegenspreken, maar dan kunnen we wel bezig blijven tot St-Juttemis en leid zo’n uitwaaierende discussie teveel af van de kern van het gestelde monetaire probleem in ons huidig tijdperk.

Wat echter wel opvalt in deze discussie, is dat je geen woord rept over de nadelige impact voor de economie en de bevolking van het bestaande geld- en centrale banksysteem dat gemonopoliseerd is door private bankiers, terwijl het interestvrije alternatief – van en voor de bevolking - als onbestaand wordt beschouwd.
Zelfs over de meegegeven links daarover zwijg je als vermoord.
Je lijkt ’n beetje op een schuldslaaf, die de machtspositie van z’n geldmeesters verdedigt.
Ik vraag me af wie daar voordeel bij heeft.

Soit, zoals ik al schreef gaat het hierover:

“Ons huidige economische systeem is niet meer te redden, dat is niet te wijten aan luie Grieken, en zelfs niet geheel aan corrupte bankiers en politici. In de basis komt dit door hoe het economische systeem werkt. Het is een systeemprobleem. Het probleem is dat geld in de vorm van schuld moet worden gecreëerd en er daarbij met rente wordt gewerkt.
Doordat rente in procenten wordt berekend moet ons economische systeem exponentieel blijven groeien om het in stand te houden. Dit laatste is op termijn altijd onmogelijk, en zo is een implosie van het systeem op voorhand te voorspellen. De echte vraag is dus eigenlijk niet hoe het kan dat ons economische systeem nu instort, maar waarom er voor een systeem is gekozen wat met rente en inflatie werkt waarin dit soort implosies onvermijdelijk zijn?”

http://www.visionair.nl/politiek-en-...ische-systeem/

De kern van deze vaststelling er even uitlichten: …waaróm er voor zo’n geldsysteem gekozen is…, en dit terwijl het interest- en inflatievrije alternatief steeds gekend is geweest door economen en politici.
Weet jij het ?

Rothschild of niet, ik hoop hiermee dat je begint in te zien, dat de wereldbevolking gebaat zou zijn met een schuld-, interest- en inflatieloos geldsysteem, ipv de globale oplichterij die we nu (moeten) ondergaan.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden