Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2012, 07:09   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Volgens AB Inbev daalde de bierverkoop in ons land met meer dan 10% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar.

http://trends.knack.be/economie/nieu...69.htm#reviews

Volgens de producent is dit te wijten aan het extreem ongunstige weer...


Het is misschien een voorgevoel, maar ik denk dat we toch naar andere oorzaken moeten zoeken :

- het rookverbod heeft ervoor gezorgd dat de ambiance in sommige cafés verdwenen is, dus ook het drankverbruik.
- het toenemend aantal alcoholcontroles
- de groeiende onveiligheid van het uitgaan. De steden worden 's nachts steeds onveiliger, waardoor jongeren ofwel uit zichzelf ofwel uit bezorgdheid van hun ouders rapper huiswaarts keren.
- het dalende aantal blanken

Van minder doorslaggevende aard zijn denk ik de prijsstijgingen. Het bier is wel duur maar nog steeds betaalbaar voor jan modaal.
Het bierverkoop is voor inbev misschien gedaald, hun winst is er anderzijds mee toegenomen. Gek, he.

Mag ik u een mogelijke reden geven? Het almaar bredere aanbod aan echte, deftige en goeie bieren. Inbev begint uit de boot te vallen met z'n rommel.

Bijkomende mogelijke reden? Dat inbev meer en meer Amerikaans wordt.

Behalve voor de werkgelegenheid, is het een goede zaak dat inbev z'n aandeel hier ziet dalen. Zeer goede zaak. Het werd tijd.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden