Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2018, 18:12   #59
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De berekeningen of zonnepanelen ons wagenpark mobiel kan gehouden worden is reeds lang gemaakt.
Het antwoord is NEE, er zouden te veel panelen nodig zijn om voldoende energie op te wekken.
Om ons huidige Belgisch stroomverbruik met zonnepanelen en windmolens op te wekken, zouden we een oppervlakte groter dan België moeten bedekken met panelen en de Noordzee vol windmolens moeten zetten.
We moeten dus andere mogelijkheden gaan gebruiken in combinatie met elkaar.
Maar we moeten ook terug naar een leven waarbij we veel minder energie verbruiken.
We moeten stoppen met denken dat we heel de wereld naar onze levensstandaard kunnen laten opbloeien.

Ik kan volgen. Maar die oppervlakten groter dan België zijn er.
Woestijnen waar men zelfs in de schaduw achter de zonnepanelen groenten kan kweken. Ik vraag mij serieus af wie die berekening al gemaakt heeft en met welke factoren en mogelijkheden er rekening werd gehouden.
Kostprijs van aangetaste longen ook meegerekend?
Ik zou wel eens graag zien dat daarover vergaderd wordt door al de vernuftige geesten. Risico's van opgewarmde aarde ook ingecalculeerd? Enzoverder; enzovoort.
Kostprijs van meer verwoestende stormen die nog moeten komen zitten er al niet in; Kostprijs stijging zeespiegel en aanleg verhoogde dijken en verlies van uitstekende landbouwgronden evenmin.
Hongersnood nog minder. Zovele onbekende factoren die wij heden niet kennen. Ja vriend; de mensheid zal keuzes moeten maken.
Het kan gewoon niet verder zoals het bezig is.
Dat is de enige zekerheid die we nu hebben.
Maar degenen die de zekerheid reeds zien zijn natuurlijk fantasten.
Trump weet het beter. Hij ziet de dollars al vliegen. Ze hebben nog steenkool die ze kunnen opstoken. Amerika! Eenvoudig volk gekweekt uit vluchtelingen uit de vorige wereld die hier niet aan de tafel geraakten.
De genen die ze niet hadden hebben ze ook niet kunnen meenemen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden