Discussie: ethiek
Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2015, 12:00   #109
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Heb je dat boek gelezen Ismaël?
De Koran heb ik deels gelezen, genoeg om een impressie te hebben waar het over gaat, namelijk dat de ongelovigen een flinke bestraffing wacht in de hel.
Het schijnt me nergens anders over te gaan dan de wraakzucht.
Wat mij betreft: hemel en hel is voor ons allen weggelegd in ons eindeloze leven van eeuwig verleden naar eeuwige toekomst.
We komen allemaal aan de beurt voor de eindeloos vele mogelijkheden van het leven.
En we hebben het ook al achter de rug.
Citaat:
Het benadrukt het achtergrond geluid in onze realiteit waar wij op den duur aan wennen, en het niet meer horen. Onbewust meezingen soms en anderen in trance van dat lied brengen.
De mens kan zich maar niet los maken van dat oude lied.
Citaat:
Het is alsof zo'n liedje dat in je hoofd blijft zitten en iedereen zingt het.
Tijd voor een nieuw lied harrie.
Het lied van de nieuwe bijbel, het lied van mijn atoomtheorie.
Gods Rijk in de microkosmos, maar ook dat het lied ons in de hemel brengt, ons doet beseffen daar te zijn.
Citaat:
Zulke sprookjes duwt ze net in een strijd van dualiteit.
Laat ze het zelf uitmaken? Waarom is de wolf boos als hij oma opeet?
Het zijn de lagere krachten die het hogere willen vernietigen, jaloers zijn en zich op een primitieve manier zich daarmede tevens verenigen.
Het is de wisselwerking tussen hoog en laag en weer terug.
Citaat:
Alsof wolven meer zouden eten dan ze nodig hebben?
Hij vreet zich vol tot ie bijna ploft om weer een hele tijd mee te kunnen.
Citaat:
Alsof wolven recreatief doden? We zouden een verhaal moeten verzinnen dat de wolf eert en de karakteristieken neutraal weergeeft.
Wij zijn ook zelf wolven en zouden we onszelf moeten eren wolven te zijn?
Dat krijgt de mens niet voor elkaar, want doet hij zo dan zal hij onmiddellijk schuld bekennen om er weer vanaf te zijn.
Maar wel in kleine groep, dus als boeven onder elkaar, die wel zullen erkennen boeven te zijn en er van te genieten.

Zoals met de seks die in het openbaar taboe is, maar intiem tussen twee mensen geen probleem is: daar valt de schaamte weg.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden