Discussie: Mondmaskers in zee
Los bericht bekijken
Oud 25 november 2020, 11:49   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik had de link al gepost in een andere draad maar hij is best vermeldenswaardig.

Hoe de huidige pandemie een ecologische tijdbom is ...

Enkele forumleden maakten er al melding van dacht ik.

Milieuorganisaties slaan alarm om ‘corona-afval’ in oceanen

In de meeste gevallen eindigen mondmaskers/ander beschermingsmateriaal bij het zwerfvuil.

Men plaatst het dan ook onder de noemer: alarmerend corona-?*afval?*fenomeen.

U kan het hier nog allemaal eens nalezen.

Alarmerende’ impact van corona op de afvalberg
Ja?

En in 3-6 maanden komen alvast de linkjes van de weggesmeten vaccinpotjes en spuitjes.
Doe uw best!

Ik ga ook eens wat googlen dat mondmaskers NIET bij het zwerfvuil terecht komen. Dat is veel meer vermeldenswaardiger.

recyclage mondmaskers
Ongeveer 36.900 resultaten (0,41 seconden)


www.vrt.be › vrtnws › 2020/11/10 › carrefour-recyclee...
10 nov. 2020 — Warenhuisketen Carrefour gaat wegwerpmondmaskers van hun klanten inzamelen en recycleren. Van de gerecycleerde mondmaskers ...

Plaxtil biedt een circulaire oplossing voor mondmaskers | Do ...www.dotheretex.eu › Nieuws
3 sep. 2020 — ... voor plastic waarin niet te recycleren textiel of kleding wordt verwerkt. ... De ingezamelde maskers worden ontsmet met ultraviolet licht, ...

Oplossing voor hergebruik mondkapjes - Recycleprowww.recyclepro.be › artikel › oplossing-voor-hergebru...
8 apr. 2020 — Het medische personeel in een ziekenhuis mag een mondkapje eenmalig gebruiken ... Vakbeurs Recycling | 16, 17 & 18 november 2021.

???Renewi en GreenCycl recycleren chirurgische ...susanova.be › artikels › renewi-en-greencycl-recycleren...
6 okt. 2020 — Mondmaskers recycleren. Renewi en GreenCycl sloegen het afgelopen jaar ook de in handen in elkaar om het tekort aan mondmaskers ...

Laatst gewijzigd door Micele : 25 november 2020 om 12:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden