Los bericht bekijken
Oud 4 november 2015, 18:32   #46
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denk dat ik dit met nagenoeg 30 jaar cannabis-gebruik als ervaringsexpert kan ontkennen.

Cannabis is door de jaren heen straffer geworden, veel straffer zelfs, maar om dat nu een verbetering in kwaliteit te noemen gaat me te ver.

Om het heel kort uit te leggen: vroeger werd je high van cannabis, nu wordt je er stoned van. De niet-ingewijden kunnen dit vergelijken met het verschil tussen 'lichtjes aangeschoten van een paar pintjes' en 'met uwe kop op den toog liggen na een paar Duvels te veel'.

Als je helemaal van de wereld wilt geraken met cannabis ga je natuurlijk veel meer je gading vinden in het huidige aanbod maar ik voelde me beter met de cannabis 'op grootmoeders wijze'.

Reguleren van de staat op dit punt steekt me echt niet tegen. Geef mij maar de natuurlijke variant van cannabis. Wil je straffer spul kan je volgens mij beter naar de hard-drugs overstappen (wat ik niet aanraad) want als men cannabis zoals tegenwoordig zo blijft opfokken verkloot je het voor heel veel mensen.

Bovendien zou ik graag zeker zijn dat er geen glas, haarlak, loodstof of weet ik wat over mijn cannabis gesproeid is. Zolang de productie niet gecontroleerd wordt zal ik daar nooit 100% zeker van zijn.

Controle vanuit de staat is voor mij net 1 van de argumenten om voor de legalisatie te zijn.


Er zijn zelfs 3 strings namelijk Cannabis indica, Cannabis sativa en Cannabis rudelaris. De mensen vroeger (spreek ik jaren 80-90) rookten buitenkweek, plant diezelfde zaadsoort indoor en je zal een straffere plant krijgen (zelfs met dezelfde afzuring etc).
Iedereen wil zeker zijn over de kwaliteit hé, ik herinner me nog de farce in Gent een aantal jaren geleden met dat glas om het meer te laten schitteren .. schandalig. Maar het om dan in de handen van de overheid te duwen .. lijkt me geen goed idee. Het uit de strafwet halen elimineerd gewoon de slechte kwekers.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden