Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2021, 10:16   #331
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het duurt nu al verschrikkelijk lang om een regering te vormen en dat is een indirect gevolg van dat cordon.
Het cordon speelt bij federale coalitievorming geen rol, niemand is daar met het probleem VB bezig.
Er is op elk moment van de bespreking een ruime mogelijkheid geweest om een meerderheid te vormen. Dat de partijen niet tot een onderling akkoord konden komen ligt enkel aan henzelf en hun machtsspelletjes.


Citaat:
Uw houding legt het VB geen windeieren en in 2024 zal ze wellicht nog groeien door de anti politiek van de klassieke partijen en ik reken daar nu N-VA ook onder.
Best mogelijk dat ze nog gaan groeien, geeft niet. Twintig jaar geleden gebeurde dat nog al eens. Ook toen heeft men daar niets mee gedaan en ik verwacht in 2024 niets anders.

Citaat:
Alle partijen hebben tegenwoordig boter op het hoofd. Oa door kaoukibi. Dat soort vorm van frauderen vind ik dus persoonlijk redelijk degoutant en dat dit politiek mogelijk is evenzeer. En als ik De Decker mag geloven is dit in feite allemaal normaal in de Belgische politiek. Ze is gewoon gevallen omdat het teveel was.
Dan hoef je er niet voor te schrikken dat een kiezer als hij moet kiezen tussen iemand die proper is omdat hij nog nooit aan de macht is geweest, maar er misschien rare ideeën op nahoudt, en de klassieke partijen die zo smerig zijn als wat en corrupt tot en met. Dat die kiezer dan voor het eerste kiest.
Kaouakibi is een fraudeur. Niet de partijen die door haar bedot zijn.
Niet het antwerpse bestuur fraudeerde, niet de federale regering fraudeerde, niet Mechelen fraudeerde enz enz.

Men kan (en moet) terecht vragen stellen of de verschillende bestuursniveau's die lichtzinnig en zonder controle zoveel subsidie gaven geen politieke verantwoordelijkheid hebben. Voor mij is het antwoord ondubbelzinnig JA.
Maar dat is van een heel andere orde dan fraude, wat een strafrechterlijk feit is.

Dedecker is een populist, heeft al alle kleuren van de regenboog gehad en zit enkel in het parlement om zijn zakken te vullen.
Uit je vorig bericht leer ik dat je Sanctorum leest ? Lees dan zijn laatste column in Doorbraak. Die gaat specifiek over zakkenvuller Jean-Marie en zijn in vitriool gedrenkte pen.

Van zulke boer, geen eieren.


Citaat:
Nogmaals het VB is een gevolg en niet de oorzaak.
Het Blok is een probleem.

Die mentaliteit van : "de hele wereld is rot, iedereen is corrupt, dan stem ik maar op 't Blok" is flauwekul. Dat is geen reden om op racisten en fascisten te stemmen.
Of ken jij één land waar fascisten ooit de maatschappij op een beter niveau hebben gebracht ?


Citaat:
In 2024 acht ik het niet uitgesloten dat het VB op een 40% komt.
Dan zal het lachen u wel vergaan.
jij hebt ook geen schrik van enige overdrijving...


Citaat:
Niet anders dan nu eigenlijk.
U doet alsof er niks aan de hand is. Maar alleen een debiel denkt dat er niets aan de hand is. En ik acht u toch iets slimmer dan dat. U verkoopt hier dus schone schijn en gelooft zelf amper de helft van wat u zegt. Het is dat of u bent helemaal geindoctrineerd.
Laat mij dan zeer duidelijk zijn : ik geloof elk woord van wat ik zeg over VB. Voor de volle 100%
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden