Los bericht bekijken
Oud 11 november 2010, 20:36   #5275
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Dat doet mij oprecht deugd dat je dat nog steeds kan, maar wie op de rand zit, kan er heel makkelijk afvallen.

Humpty Dumpty sat on a wall,
Humpty Dumpty had a great fall.
All the king's horses,
And all the king's men,
Couldn't put Humpty together again


En er is heus niks mis met McKenna of Hicks of andere psychonauten als je je daar aan kunt optrekken. Daarom noem ik ze ook psychonauten: zij hebben de weg vrijgemaakt en die verduiveld goed beschreven zodat anderen hiervan ook "de vruchten kunnen plukken". Het blijft een subjectieve ervaring, een postmodern new age sprookje ter vervanging van al hetgeen dat uit de mode is geraakt.

Maar volgens mij is de combo van én die zware lectuur én psychedelica een syndicaat dat menig mens op termijn in een zeer lastig parket kan brengen.

Terrence Mckenna is prematuur gestorven aan een zeer agressieve vorm van hersenkanker voorafgegaan door 3 zware epileptische aanvallen (Terrence: "Mijn beste trips ooit!") en barstende migraines. Als ik het juist voor heb, had Hicks leverkanker. Die dingen moeten toch onlosmakelijk verbonden worden met hun overdadige levensstijl. Is het dat dan echt waard?

Als er zoiets is als een hiernamaals, singulariteit, buitenaardse voyeurs uit de 11e dimensie of oneindige onvoorwaardelijke liefde...etc.. komen we daar dan niet achter wanneer ons moment gekomen is? En kun jij voorspellen hoe "die weldadige bron van eeuwige goedheid" gaat reageren als het weet dat je hebt zitten fokken met het lot of de initiële weg die het voor je uittekende? Het zou wel eens lekker giftig kunnen uithalen door je naar de afgrond van z'n tegenpool te sturen.

Shit, had me beter gehouden bij die initiële shock-and-awe-post ... Nu voed ik uw hele situatie ...
Ik ga jouw posts opvolgen.
da's een compliment he! Voor U, komende van mij misschien niet, maar van mij naar U, zeker.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden