Los bericht bekijken
Oud 11 november 2010, 21:16   #5279
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Je wordt snel alienated of schizo gelabeled hoor
Het past ook niet in veelal mensen hun kraam.

Ik benader mijn bedoelingen ook niet altijd te nader, wat voor misverstanden zorgt.

Door veel verwijten en labels gekregen te hebben, ben ik dan ook een pak matiger geworden met mijn overtuigingen te delen.

Als ik echt zou willen open ik een draad met duizendtal woorden, links, quotes, ... om een ware discussie te ontketenen dat God misschien wel een psychedelische reactie van de mens is. Maar wat brengt dat op? Niets dan labels die ik eigenlijk niet waardig ben.

Ik ben ook stillaan met mijn voeten op de grond aan het komen. Doch kan ik wat ik ervaart heb niet anders dan "echt" (voor mij) noemen.
Het was wat mij in mijn gehele zoektocht het meest geraakt heeft, het meest resultaat bracht.
En ik heb meer dan mijn vriendin als getuige. Ik ben enorm veranderd, doch nog een dwaler dat zoekt naar bevestiging.
Dualiteit is een harde levensstijl soms

ach ja... Ik kon bvb je link van de "fruits of knowledge" en die chakra-toestanden ook niet echt volgen... Ik heb wel nog effe links en rechts doorgeklikt. Want ik ben, behalve dan in een paar zeer welomschreven gevallen, zèèr openminded. Maar het passeert me compleet.
Maar wat moet jij daar van wakker liggen?
Als jij het 'licht' gezien hebt, of een deel... Des te leuker. Voor jouw. En idd ambetant, want je wilt zoiets delen, en het overgrote deel van de mensen is niet van plan je daarin te volgen. En dan zit je daar met je grote waarheid.

Ik heb ooit eens iets gelijklopends gehad met psychologie.
Ik las het quasi flinterdunne boekje "psychologie ?* la Carte" van ... een zekere Franssen of zoiets. En dat boek was een openbaring.
Ik ben geen belezen man, maar heb wel -tegen wil en dank- een hoop levenservaring opgedaan, in mijn nog redelijk jonge leven.
En ineens, door-zag ik dus vanalles in mensen... Maar ... soit. Een lang verhaal kort -want ik ben niet zo'n hobbytypist- ik ben gelukkig redelijk snel, terwijl ik overliep van de vers opgedane inzichten, een wijs persoon tegengekomen die me effe getemperd heeft en waardoor ik niet verder te koop liep met wat ik ineens wist en die labels niet heb gekregen en heb moeten meemaken, want idd voor 99% van de mensen passeer je dus voor een weirdo. Hoe goed je je ook voelt, hoe goed je door je kennis ook gedraagt en weet ik veel wat. Bvb de gemiddelde Anonieme Alcoholieker... is en blijft voor zowat iedereen een weirdo. Terwijl die bepaalde kerel in de eerste plaats te bejubbelen valt. Die zet zijn leven terug op de rails, zweert de drank af, maakt een aantal afspraken en vereffent openstaande rekeningen. Da's toch dik ok?! neen. Ze moeten vooral toch anoniem blijven.
Om geen label te krijgen.
Fuck the labels!

om maar te zeggen; je spreekt over "een dwaler die..."
ik zeg en weet een stuk uit ervaring -niet zelf uitgevonden zenne, een knappe kop bedacht dit, niet ik- maar het klopt wel dikwijls;
"een fundamentalist is een twijfelaar die eindelijk een besluit heeft genomen"
Hoe groter de alcoholist, de betere AA'er hij wordt. Om maar iets te zeggen.
Je voelt jezelf een dwaler en hebt een richting gevonden.
Da's toch genoeg?
Goed voor U. er moesten er zo meer zijn.
(edit) dat je anderen wil laten delen in je -voor jouw- positieve evolutie... siert je -in de fond- dat alleen maar. Spijtig genoeg gaat dat bvb voor moslimfundi's en andere opdringerige tè groot geworden religieuze sektes niet meer op, die dwingen op een gegeven ogenblik mensen om zich naar hun 'grote gelijk' te stellen.



Ik ben wèl overtuigd dat de menselijke geest een zeer krachtig, eigenwijs en eigenaardig iets is.
Dat je eigen geest soms bijna letterlijk spelletjes met je speelt -met zichzelf dus?- is, als je er even over doorboomt, hallucinant.

Laten we de discussie vooral verderzetten.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 11 november 2010 om 21:26.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden