Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2023, 16:42   #9
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard,
...
Geen nood, op 't einde mag-em gans Oekraine, als groot onbewoond kapotgeschoten stort hebben, met het rottende lijk van Zelensky bovenop de pyramide van dooi Russen.
Ik vind uw redenring moreel verwerpelijk en deel ook uw angst voor Rusland absoluut niet. Ik zie de Russiche invasie als defensief. I.e. bedoeld om 1. de russische bevolking in Donbass te beschermen en 2. een verdere uitbreiding van Navo tot aan hun grenzen te vermijden.

Nu soit over bovenstaande gaan we het toch niet eens worden.

Waar we het wel eens over zijn is dat voor het westen Ukraine niets anders is dan een tool. I,e, oorlog tot de laatste Ukrainer en ondertussen zoveel mogelijk Russen en/of Pro-Russische ukrainers doden - inbegrepen burgers- , Daar gaat het het westen om.

En waar ik het ook niet eens mee ben is uw idee dat dit een 'Pyrrhus' overwinning voor Rusland gaat worden, Ja in de zin dat ze een stuk land gaan krijgen dat veel bloed gekost gaat hebben, met een gedecimeerde bevolking en verwoest is.

Maar op 'macro-schaal' lijkt ne dat dit vooral op een enorme nederlaag voor het westen aan het uitdraaien is (wat het deels ook zo gevaarlijk maakt).

De relaties tussen het westen en Rusland zijn vernield maar niet alleen die met Rusland. Kijk naar wat er in Azië, Latijns-Amerika, Afrika of het midden oosten gebeurd. De invloed van het westen is er gedecimeerd. De rol van de dollar - laat staan de euro - wordt overal in vraag gesteld gezien het duidelijk contaminated currencies zijn van onbetrouwbare landen.

Gaat Taiwan - voor wie het westen ook duidelijk een Ukraine scenario voor ogen heeft - daar nog in mee willen gaan? Of gaan die hun oogkleppen opengaan en ze inzien dat ze daar enkel bij te verliezen hebben als nuttige idioten?

Welke industrie blijft er nog over in Europa bij gebrek aan goedkope grondstoffen? Welk land hecht er nog enig belang aan wat de EU of eender welk europees land zegt gezien het alle blinden nu zelfs duidelijk is dat ze pure vazalstaten zijn van de VS? En we bovendien nog eens openlijk gezegd hebben dat de minsk akkoorden puur bedrog waren?

Ik denk dat u
- compleet onverschillig bent voor de miserie in Ukraine zelf (moreel verwerpelijk)
- gelijk hebt dat dit Rusland veel kost (wat uw doel is maar ik ook moreel verwerpelijk vindt )
- maar u compleet blind bent voor de zware verliezen die het westen zelf oploopt in deze hele affaire. De schade - zij het dan (nog) niet in mensenlevens die we hier zelf oplopen is enorm.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden