Discussie: Het eeuwige leven.
Los bericht bekijken
Oud 11 november 2016, 07:06   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

4 - Reïncarnatie.

Hoe die verandering dan plaats vindt is dan een tweede. Ik pretendeer niet dat precies te weten en ik kan alleen speculeren welke mogelijkheden hier zijn.
Ik heb al genoemd dat de mens een microwezentje wordt.
Een andere mogelijkheid die algemeen bekend is is dat de mens reïncarneert in een ander levend wezen, ongeveer zo dat een gestorven ziel rond zweeft en dan bezit neemt van een pasgeboren baby'tje.
Of dat zo is, dat weet ik niet.
Het lijkt me in deze meer waarschijnlijk dat een baby'tje al een eigen identiteit van zichzelf heeft en wel vanaf de conceptie, dus zo dat die geestelijke identiteit via zaadcel en eicel uit die van de vader en moeder tevoorschijn is gekomen.
Want als eicel en zaadcel de moeder en de vader lichamelijk kunnen dupliceren, waarom dan niet hun innerlijk, dus hun ziel en geest?
Dat lijkt mij het meest logisch(ook al omdat de eigenschappen van de mens door de ouderlijke genen worden bepaald), dus of reïncarnatie echt bestaat dat weet ik niet en ik heb daar zo mijn twijfels over.
Maar er duiken altijd weer verhalen op die moeten bewijzen dat het echt zo is.
Ik heb die ervaring zelf niet en kan me ook niet iets over een vorig leven herinneren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden