Los bericht bekijken
Oud 18 november 2008, 22:38   #111
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat er vanalles is waar we geen weet van hebben op technologisch vlak, maar de mate waarin dat nodig is voor sommige UFO verklaringen vind ik soms zo verregaand dat ik het niet altijd de beste verklaring vind.
Dus is het geloofwaardiger dat aliëns ons hier komen bezoeken?... Dat vind ik straffe koffie. Je fantasie aan het werk zetten om relatief logische verklaringen te vinden die hun oorsprong hebben op onze planeet is te ver gezocht, maar je verklaring gaan zoeken in de buurt van Alfa Centauri (wat is het, 5 lichtjaar van hier of zo), d?*t vind je dan niet zo 'verregaand'?
Beats me ...

Citaat:
Daarnaast is het is de normaalste zaak van "de wereld" dat wij, dus hoogstwaarschijnlijk ook anderen
Je gaat er al van uit dat er überhaupt 'iets' anders bestaat, dat dat dan nog levensvatbaar is, ?*ls het levensvatbaar is dat het bovendien òòk nog eens intelligent is én als het intelligent is, dat het dan nog zou reageren (denken?) zoals wij en als het al denkt zoals wij, dat het dan tot hier zou komen. Dat zijn toch wel bijzonder veel vooronderstellingen ineens.

Citaat:
We weten ondertussen hoe we ons sneller dan het licht kunnen verplaatsen en we zijn bezig met beginselen van teleporteren.
Van dit soort ontwikkelingen ben ik dan weer totaal niet op de hoogte. Volgens mijn bescheiden mening zijn beiden tot nader order volstrekt uitgesloten.

Citaat:
ik daag u ook uit om u in te beelden wat de mogelijkheden zijn voor een ras dat zich misschien 100.000 jaar langer heeft kunnen evolueren. De afstanden die wij overbrugbaar vinden zijn waarschijnlijk een lachertje voor anderen.
Ik vind het niet eens waarschijnlijk dat ze bestaan, laat staan dat ik het waarschijnlijk zou vinden dat ze lachen met het overbruggen van vijf lichtjaar. Bovendien zie ik niet in hoe je aliëns als een ras zou kunnen omschrijven. Een ras van wat?

Citaat:
Maar was jij het niet die dacht dat wij het summum van intelligent leven waren in dit universum? Dat vind je zelf niet gek dan?
Niet half zo gek als veronderstellen dat er regelmatig in Afrika aliëns tegen een berg knallen, dat die aliëns zwarte staven in zwarte mannen hun pik steken en hen dan laten verkrachten door lelijke rosse wijven wiens kut op de verkeerde plaats staat. Dat vind ik toch veel gekker.

Ik baseer me voor mijn stelling, mijn hypothese op het beschikbare bewijs, op rationele analyses, op het vandaag voorhanden zijnde wetenschappelijk inzicht. Ik schreef er ook bij 'tot nader order' en dat was niet toevallig.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden