Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2011, 14:09   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat zijn dus gecombineerde beelden.
De explosie die men laat zien op dat filmpje is redelijk onduidelijk. Ik kan met geen enkele zekerheid zeggen dat het een reactorgebouw is dat de lucht ingaat. Maar het feit dat het artikel, terwijl het alleen over die kerncentrale gaat en de mogelijke gevolgen, ook foto's laat zien van die natuurlijk gas opslagplaats die in de fik staat, doet me aan zeer selectieve informatieverspreiding denken.

De gegevens die we nu met zekerheid hebben, is dat 1 van de BWR's -hetzelfde type als in Harrisburg, wat een Meltdown heeft gehad, kans heeft op eenzelfde soort van resultaat.
Het feit dat ze verhoogde krypton waarden meten is niet verwonderlijk, en na zo'n aardbeving vind ik dat nog zo verwonderlijk niet.

Zet een Sovjet centrale op die lokatie en we hadden nu helicopters met boor, lood en VEEL zand over en weer zien vliegen. Maar dat mag niet gezegd zijn zeker?

Ondertussen staan, of stonden er hele dorpen in de fik, hele petrochemische bedrijven hebben hun rotzooi de lucht in gestuurd. 100den , mischien zelfs 10000den tonnen ongezuiverd rioolwater en slib dat het milieu insijpeld. En dan zijn onze ecoliefhebbertjes aan't doen alsof de kans op een harrisburg Tjernobyl revisited is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden