Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2020, 10:35   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij hebt ook weinig zin voor humor hé zeg.
Ik gaf je een open doel om te lachen met die verhaaltjes over branden van elektrische voertuigen, omdat hier een diesel zo'n zware schade veroorzaakte.
Dat dacht ik al maar ik wou gewoon on topic blijven, en aangezien je me Noorwegen aanreikte hoefde ik niet ver te zoeken.

[Off-topic]
Oudere plofmotoren hebben dikwijls olielekken door ondicht geraakte dichtingen enz... , zweten noemen ze dat dan. Veel heb je dan niet nodig, een brandende sigaret achteloos onder een wagen smijten... plasje of drupje komt zo. Ook bij een kortsluiting en fossiele lekken...
Oude ICE stinken dikwijls al naar benzine diesel of olie, vooral bij koude start. Maar wie laat er zijn oude ICE volledig renoveren als die niet veel meer waard is?

Ik kan er van meespreken dat zoiets serieus geld kost, als je alles deftig laat doen...


Citaat:
https://www.autoweetjes.com/Sterke-b...ucht-auto.html

Mogelijke oorzaken benzine of diesel lekkage auto:

Lekkage in het brandstof systeem kan moeilijk traceerbaar zijn. Als eerste controleer je de in het zicht liggende gedeelte. Dit kunnen bijvoorbeeld leidingen, slangetjes, koppelingen, brandstoffilter of een brandstofpomp zijn. Als de oorzaak van de lekkage niet zichtbaar is zullen ook de leidingen en aansluitingen buiten het zicht gecontroleerd moeten worden. Voorbeelden hiervan zijn de brandstofleidingen die zich boven de tank bevinden of de vulslang van de brandstoftank. Hiervoor zal in veel gevallen de tank onder de auto verwijderd moeten worden.

Als er een damp absorptievat onder de motorkap aanwezig is kan ook daar de oorzaak van de geur vandaan komen. Een absorptievat is een onderdeel die de dampen van de brandstof filteren zodat deze niet naar buiten kunnen treden en daardoor geen negatieve invloed op het milieu hebben. Het absorptievat ziet er uit als een trommel met daarin een koolstoffilter om de brandstofdampen te filteren. Als deze koolstoffilter verzadigd raakt kunnen de dampen alsnog naar buiten treden. In het absorptievat bevinden zich ook klepjes die op hun werking gecontroleerd kunnen worden. Daarnaast zal er gekeken moeten worden of alle O ringen nog voor een goede afdichting zorgen.
Citaat:
http://www.autoforum.be/forum/aankoo...an-transmissie

Wat betekent zweten van transmissie ? Het staat op het keurings bewijs. Is het erg ?
Citaat:
https://www.anwb.nl/experts/auto/29/...n-motor-zweten
Mag een motor zweten?
ANWB Expert

Zweten of lekken?
Wanneer de motor in de omgeving van het kleppendeksel wat vettig is uitgeslagen mag u dat beschouwen als zweten. Wanneer er duidelijk sprake is van een oliespoor met druppels die wellicht óók weleens op straat belanden, is er serieus sprake van een lekkage. Reparatie is dan noodzakelijk.

Kleppendeksel vervangen
Overigens is het vervangen van de kleppendeksel pakking géén al te arbeidsintensieve klus om ook bij ''zweten'' al tot vervanging over te gaan.
Auto lekt brandstof Auto lekt olie
[/Off-topic]

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2020 om 11:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden