Los bericht bekijken
Oud 12 september 2003, 16:08   #9
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
Je zou beter aan je sympathisanten Herbert en Siegfried Verbeke vragen om zich aan de anti-negationismewet te houden

Wel grappig hoe het Blok zich soms wil opwerpen als de verdedigers van de Belgische wetten en regels... Uiteraard enkel als het hen uitkomt.

Een verbod op politieke meningen op de scholen is een maatregel die schandalig is en dus gesteund wordt door die rechtse mannekes die liever niet hebben dat de jongeren voor zichzelf denken. Neen, zij zullen wel bepalen wat wij wel of niet mogen denken, of welke mening we al dan niet mogen uiten.
Beste commie,

Ik moet waarschijnlijk niet ver zoeken van wat uw schrijfnaam de afkorting is.

De twee personen waarover u het heeft, zijn voor mij totaal onbekende personen. Wat ik over hen weet, is hetzelfde als wat u in de krant leest of op het nieuws hoort. Maar wat dat bij deze discussie komt doen ismij een raadsel.

Uiteraard is het een recht dat iedere leerling en iedere leerkracht een eigen politieke mening mag hebben. Het zou inderdaad schandalig zijn, mocht dit geen recht zijn! Maar ik schrijf duidelijk een EIGEN mening. Een leerkracht mag zijn mening niet proberen over te dragen aan zijn leerkrachten.

Er zijn ook leerkrachten die een Vlaams-Bloklidkaart hebben. Stel u voor dat zo'n leerkracht aan jou les geeft en tracht zijn mening op te dringen aan jouw klas. Vind je dat dat mag? Ik vind van niet! Wat zou jij er van vinden, moesten er affiches van het Vlaams Blok in je klas hangen? Mag dat? Neen! En dat is maar normaal ook! Een school moet neutraal zijn. Een leerkracht moet neutraal zijn in zijn les geven!

Zoals u zelf schrijft, mogen we niet bepalen wie wat moet denken! Ook leerkrachten mogen dat niet!

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline