Discussie: Armoede
Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2007, 14:28   #12
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

aah ja en dat gedoe over gratis onderwijs versus kosteloos onderwijs

u denkt toch echt niet dat de kiezer dit slikt ? - het enige dat voor hem telt is of hij moet betalen of niet natuurlijk.

in de grondwet staat dat iedereen recht heeft op kosteloos onderwijs = onderwijs zonder kosten = gratis onderwijs dus.

dat wil ook zeggen dat indien de grondwet werd toegepast ( wat normaal gezien toch enigszins de bedoeling is dacht ik in een rechtstaat ) studiebeurzen overbodig zouden moeten zijn.

kortom ook op dit vlak is het pleidooi van het vierde wereld syndicaat een pleidooi voor objectivering van de sociale rechten

sociale rechten moeten basispakketten zijn waarover burgers onvoorwaardelijk beschikken ( ja ook de rijken ( maar zij betalen het terug via belasingen ) ! ) en die basisbehoeften en een minimum aan economisch soevereiniteit en dus kansen garanderen.

universiteit kan men bvb heel gemakkelijk gratis maken - ik verwijs hiervoor naar een ander voorstel van ons

hebt u bovendien ooit al eens nagedacht over het stigmatiserend karakter van subjectieve sociale rechten zoals we die nu kennen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 14:30.
King of beggars and fleas is offline